ضرب المثل «از ترس عقرب جراره به مار غاشیه پناه بردن» بهترین شرح حال اوضاع این روزهای نظامیان سرخورده صهیونیست است؛ متجازانی که در رویاویی با مشکلات داخلی و خارجی گریبانگر این رژیم جعلی وقتی راه چاره ای نمی جویند مرگ را برمی گزینند.

دومینوی خودکشی در صفوف نظامیان اشغالگر صهیونیست / به احترام عزرائیل؛ خبردار!

ضرب المثل «از ترس عقرب جراره به مار غاشیه پناه بردن» بهترین شرح حال اوضاع این روزهای نظامیان سرخورده صهیونیست است؛ متجازانی که در رویاویی با مشکلات داخلی و خارجی گریبانگر این رژیم جعلی وقتی راه چاره ای نمی جویند مرگ را برمی گزینند. موید این نکته خودکشی دو سرباز صهیونیست آن هم تنها طی دو روز گذشته است.

در این مسیر سه شنبه و یک روز پس از دفن «بار کلف» که بر اثر مشکلات روانی ناشی از جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ خود را به آتش کشیده بود، هم‌خدمتی وی نیز به زندگی خود پایان داد. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نام این فرد را «اور دونیو» و از نظامیان عضو تیپ «کفیر» معرفی کرد. وی نیز که در مناطق جنوبی اقامت داشته و از عوارض شوک و فشارهای ناشی از خدمت رنج می‌برد، اقدام به خودکشی کرد.

مرگ این دو در حالی است که رسانه های صهیونیست طی ماه های اخیر از افزایش آمار خودکشی در رده های مختلف ارتش سخن گفته اند؛ امری که نگرانی فرماندهان نظامی را به همراه داشته است. هفته ابتدایی اردیبهشت ماه امسال هم خودکشی سه سرباز جنجال آفرین شد و بویژه هنگامی که یک نظامی بازنشسته مقابل یکی از دفاتر ارتش در اعتراض به تصمیمات این نهاد خودسوزی کرد سازمان های صهیونیست مجبور به موضع گیری شدند. در پی آن «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی به موضوع افزایش آمار خودکشی در میان نظامیان پرداخت و این اتفاق را یک پدیده خطرناک و دشوار برای ارتش این رژیم ارزیابی کرد. «هرتسی هلیفی» رئیس ستاد کل ارتش نیز در مراسم یادبود نظامیان کشته‌شده، برای نخستین‌بار به پدیده «قربانیان خودکشی» در ارتش صهیونیست اذعان و از آن‌ها یاد کرد.

گفتنی است بیش از ۴۰ درصد از نیروهای ارتش اشغالگر با اختلافات روانی روبه‌رو هستند. وبگاه نظامی اسرائیل دیفنس نیز گزارش داده از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، پنج هزار و ۳۸۰ مورد خودکشی در فلسطین‌اشغالی ثبت شده است که بخش زیادی از آمار خودکشی‌ها به سربازان ارتش مرتبط بوده است. فقط ۱۴ نظامی اسرائیلی در سال ۲۰۲۲ میلادی به زندگی خود پایان داده‌اند که بالاترین رقم در طول پنج سال اخیر به شمار می‌رود. این در حالی است که ارتش رژیم، اغلب از انتشار اخبار مربوط به خودکشی نظامیان صهیونیست در هنگام خدمت خودداری کرده و آن را سانسور می کند. خودکشی دومین علت مرگ برای گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال است که در خدمت ارتش اشغالگر در می‌آیند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.