فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف بیش از ۶ تن مواد اولیه پلاستیک قاچاق و دستگیری یک متهم در این رابطه، خبر داد.

کشف ۶ تُن مواد اولیه پتروشیمی قاچاق در کهریزک

به گزارش قدس انلاین،  سرهنگ محمد قاسم طرهانی روز چهارشنبه در این باره گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ماموران کلانتری ۱۷۰ کهریزک حین گشت زنی در محور "تهران-قم" به یک دستگاه خودرو مزدا مشکوک و جهت بررسی خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی تعداد ۶۰ کیسه ۱۰۰ کیلویی مواد اولیه پلاستیک را کشف کردند، افزود: با توجه به نداشتن هیچ گونه مدارک گمرکی در این خصوص، متهم بلافاصله دستگیر و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت داده شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده توسط کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است افزود: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان با بیان اینکه قاچاق از عوامل مهمی است که ضربه های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند، گفت: پلیس با اقتدار با قاچاقچیان و متخلفان برخورد خواهد کرد.

کشف ۱۰ میلیاردی اموال مسروقه از مخفیگاه باند سارقان

طرهانی از انهدام و دستگیری باند ۴ نفره حرفه ای و سابقه دارسرقت منزل درمحدوده "ری"، و کشف اموال مسروقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از مخفیگاه سارقان خبرداد.

وی افزود: در اردیبهشت ماه امسال با وقوع سرقت منزل در محدوده "ری"، رسیدگی به موضوع سریعاً در دستور کلانتری ۱۷۲ این فرماندهی قرار گرفت.

طرهانی ادامه داد: با توجه اهمیت موضوع، عوامل این یگان وارد عمل شدند و پس از حضور در محل مشخص شد سارقان با تخریب قفل های در ورودی وارد ساختمان شده و سپس با شیوه و شگرد مجرمانه، صاحب خانه را بیهوش کرده و در نهایت با بستن دست و پای او از داخل منزل وی اموالی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به سرقت برده اند.

به گفته وی، عوامل کلانتری حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با استفاده از و شگردهای خاص پلیسی به مشخص کردند سرقت ها توسط ۴ سارق انجام شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان و بازبینی دوربین های مداربسته هویت و مخفیگاه هر ۴ سارق در محدوده "ری" شناسایی شد، افزود: پس از هماهنگی های لازم، گروهی از ماموران به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق به دستگیری هر۴ متهم در مخفیگاهشان شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید از مخفیگاه سارقان کلیه اموال مسروقه به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال کشف و به همراه متهمان به کلانتری انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه متهمان ۳۰ الی ۳۶ ساله که پس از انتقال به کلانتری به بزه انتسابی معترف شدند گفت: در تحقیقات انجام شده متهمان به ۱۰ فقره سرقت منزل با همکاری یکدیگر اعتراف کردند و برای کشف سایر جرائم ارتکابی با دستور قضائی در اختیار ماموران این فرماندهی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.