سخنگوی سپاه پاسداران گفت: جمهوری اسلامی مقابل دشمنان ایستاد و از ورطه فلاکت به بالاترین نقطه رسید و در اوج فشار دشمن در همه زمینه‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری کرد و توانست روی پای خود بایستد و از امنیت خود که بزرگترین مولفه قدرت است، دفاع کند.

سخنگوی سپاه: جمهوری اسلامی در اوج فشار دشمن، امنیت خود را حفظ کرد

به گزارش قدس آنلاین، سردار رمضان شریف ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در شهرکرد، با اشاره به رسالت خطیر این قشر، گفت: شناسایی سرمایه‌های اجتماعی و انتقال به افکار عمومی بسیار موثر و راهگشاست و می‌تواند برای سایر نقاط کشور الهام‌بخش باشد.

سخنگوی سپاه پاسداران افزود: خبر بد، موجب شهرت می‌شود و هر اندازه منفی‌تر باشد، منبع درآمد اقتصادی بالاتری به خود اختصاص می‌دهد و این یکی از آسیب‌های جدی حوزه رسانه است.

وی با بیان اینکه کار مغایر با عرف نباید برجسته شود، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است با طراحی جریان‌هایی که جامعه نسبت به آن‌ حساس است و یا موجب غم و احساس دون‌پایه بودن می‌کند مردم را از واقعیت دور کند و اجازه ندهد مردم واقعیت را مشاهده کنند.

شریف با اشاره به اینکه امروزه اینترنت و هوش‌مصنوعی می‌تواند بسیار بر روان مردم تاثیرگذار باشد، بیان کرد: دشمن با وارونه‌سازی وقایع توانایی‌های کشور را زیر سوال می‌برد و سعی دارد با این تصویرسازی ضعف خود را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: ذهن مردم و جوانان ما پاک است و دشمن از این موقعیت به خوبی استفاده کرده تا بر روان ملت ایران مسلط شود و بگوید دلسوز این مردم است در حالی که خود در جنگ‌های مختلف بیشترین سختی‌ها را به مردم تحمیل کرده‌ است.

خبرنگاران در جنگ شناختی با راهبرد حرکت کنند

شریف با اشاره به ضرورت راهبرد داشتن خبرنگاران در این جنگ شناختی، اظهار داشت: باید در جریان‌سازی خبری گذشته، حال و آینده را فهم کنیم تا در راهبرد طراحی‌شده دشمن قرار نگیریم.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه خبرنگاران باید تحولات کشور در ۴۰ سال گذشته را مطالعه کنند، گفت: خبرنگاران نیز نیاز به آموزش سواد رسانه و حرفه‌ای شدن در این مسیر دارند تا بدانند چه اهدافی در این جنگ شناختی باید دنبال شود.

وی ادامه داد: مردم ایران در اغتشاشات اخیر ثابت کردند هوشمند و فهیم هستند و سردمداران این فتنه‌ها را به خوبی شناخته‌اند و دلسوزی‌های دشمنان برای به سعادت رساندن مردم سرابی بیش نیست.

ملت ایران به‌خوبی خائن را از خادم تشخیص می‌دهند

شریف به دلایل شکست دشمن در این فتنه‌ها اشاره و بیان کرد: هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و هوشمندی مردم ایران که به خوبی خائن و خادم را از یکدیگر تشخیص می‌دهند باعث شد، حرکتی که دشمن طراحی کرده بود موفقیت‌آمیز نباشد.

وی تصریح کرد: از خبرنگاران انتظار می‌رود قبل از اینکه وارد جریان‌سازی خبری شوند راهبرد اصلی خود و دشمن را بشناسند و سربلندی، عزت و آسایش مردم را ملاک و معیار قرار دهند.

شریف اظهار داشت: دشمن تلاش دارد از شکاف نسلی و ذهن‌هایی که شناختی نسبت به دوران پیش از انقلاب ندارند، استفاده کنند و بگویند انقلاب دستاوردی برای ملت ایران به همراه نداشته است.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: غارتگران بین‌المللی سال‌های متمادی منابع این کشور را غارت کردند و امام با حرکت خود توانست کشور را از حلقوم این دشمنان بیرون بکشد اما همواره تلاش می‌کنند تا دوباره به منابع دست پیدا کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای بحرانی نشان دادن شرایط جمهوری اسلامی، گفت: واقعیت این است که جمهوری اسلامی بر اوج قله ایستاده است و ۴۵ سال است که تصمیمات اصلی در درون کشور گرفته و اجرایی می‌شود.

شریف خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی مقابل دشمنان ایستاد و از ورطه فلاکت به بالاترین نقطه رسید و در اوج فشار دشمن در همه زمینه‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری کرد و توانسته روی پای خود بایستد و از امنیت خود که بزرگترین مولفه قدرت است، دفاع کند.

غرب در سراشیبی سقوط است

وی با بیان اینکه افول آمریکا و انگلیس شروع شده است و به زودی غرب به فروپاشی ختم می‌شود، تصریح کرد: دشمن در تلاش است امید ما به آینده را ناامید کند و جمهوری اسلامی را با این حربه به سقوط بکشاند.

شریف افزود: در ۴۰ سال گذشته ما گام اول انقلاب را پشت سر گذاشتیم و زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم، امروز شرایط با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و در گام دوم پیروزی‌های متعددی در انتظار جمهوری اسلامی است.

رسالت دشمن ناامید کردن نیروی جوان ماست

سخنگوی سپاه پاسداران، رسالت دشمن را ناامید کردن نیروی جوان تحصیل‌کرده باانگیزه دانست و و در خطاب به خبرنگاران گفت: رسالت شما این است در کنار بیان نارسایی‌ها و مشکلات، راهبرد اصلی را فراموش نکنید و میدان‌دار این جنگ باشید.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از حوزه جنگ سرد پشیمان است و برای جبران شکست‌های خود درصدد است بر روح و روان مردم اثر بگذارد که در این راه از ابزار لازم برخوردار است اما شناختی از مردم ندارد.

شریف تصریح کرد: حوادث و اغتشاشات اخیر درس عبرتی بود تا نارسایی‌ها را بهتر بشناسیم و در این مسیر متوجه شدیم جوانانی هستند که با انقلاب آشنایی ندارند و مرارت این راه طی شده را نمی‌دانند و اگر به خوبی آگاه شوند، همراه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه جنگ شناختی هم راه به جایی نمی‌برد، اظهار داشت: آینده از آن ملت ماست، ملتی که از جنگ هشت ساله سرافراز بیرون آمد و با ۴۵ سال مقاومت چهره‌هایی تابناک نظیر مهدی زین‌الدین، حاج قاسم سلیمانی، صیاد شیرازی، چمران و مطهری را به همگان شناساند.

هیچ مسئله‌ای بدون اراده جمهوری اسلامی محقق نمی‌شود

شریف اضافه کرد: به برکت فرزندان باهوش این سرزمین و زیر پرچم رهبر حکیم که تمام عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ، رفاه و امنیت ملت کرده است، این ملت همیشه در اوج اقتدار می‌ماند و هیچ مسئله‌ای بدون اراده و خواست جمهوری اسلامی محقق نمی‌شود.

سخنگوی سپاه پاسداران بیان کرد: وظیفه ما در رسانه‌ها این است که تیغ تیز دشمن را کند کنیم و در جهت تنویر افکار عمومی گام برداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.