ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: آمار قطعی صادرات کالا در چهار ماهه نخست امسال، ۸۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان بوده است.

۵۲۳ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شد

به گزارش قدس خراسان، جواد جعفری اظهار کرد: این میزان کالا در مقایسه با چهار ماهه نخست پارسال در وزن ۲۱ درصد و در ارزش ۴۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرک خراسان رضوی میزان صادرات کالا در چهار ماهه نخست پارسال به خراسان رضوی را ۶۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۶۶ میلیون دلار ذکر کرد.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از استان در چهار ماهه نخست امسال زعفران در بسته بندی بیش از ۳۰ گرم، تخم خوراکی پرندگان، پسته ها با پوست خشک یا تازه، کامپاند پلی اتیلن ویژه روکش سیم و کابل و عمده کشورهای مقصد کالاهای صادراتی نیز افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عراق بودند.

جعفری گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۷۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۳ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۵ درصد و در ارزش ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرک خراسان رضوی میزان واردات کالا در چهار ماهه نخست پارسال به خراسان رضوی را ۱۱۰ هزار تن به ارزش ۲۱۶ میلیون دلار ذکر و بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی به استان در چهار ماهه نخست امسال شامل پنبه، تلفن های هوشمند، ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی هستند و عمده کشورهایی که کالا از آنها به استان وارد شده، امارات متحده عربی، چین، تاجیکستان و ترکیه است.

وی ادامه داد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا به استان در چهار ماهه نخست امسال تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در این مدت مثبت و معادل ۳۱۱ میلیون دلار است.

جعفری در خصوص میزان ترانزیت کالا به خراسان رضوی در چهار ماهه نخست امسال گفت: در این مدت ۶۵۶ هزار تن کالا از استان ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶۳۳ هزار تن بوده، چهار درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.