رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران کره شرکت کرد و خواستار افزایش آمادگی برای جنگ شد.

کیم جونگ اون خواستار افزایش آمادگی جنگی کره شمالی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رسانه دولتی کره شمالی روز پنجشنبه گزارش داد که «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، ژنرال ارشد ارتش را برکنار کرد و خواستار آمادگی بیشتر برای احتمال وقوع جنگ، افزایش تولید تسلیحات و گسترش رزمایش‌های نظامی شد.

کیم این فرمان و دستور را در هفتمین نشست بزرگ هشتمین کمیسیون مرکزی نظامی حزب کارگران کره (WPK) بیان کرد. به گفته رسانه دولتی کره شمالی، کیم همچنین ژنرال ارشد ارتش، پاک سو ایل، رئیس ستاد کل ارتش را در این نشست برکنار کرد.

ژنرال ری یونگ گیل به سمت خالی منصوب شد، اگرچه مشخص نیست که آیا وی نقش خود را به عنوان وزیر دفاع حفظ خواهد کرد یا خیر.

اظهارات رهبر کره شمالی پس از بازدید از کارخانه‌های اسلحه سازی بیان شد که در آنجا خواستار ساخت موتورهای موشکی، توپخانه و سایر سلاح‌های بیشتر شد.

در این گزارش آمده است که وی همچنین خواستار برگزاری رزمایش‌های جنگی برای بهره برداری کارآمد از جدیدترین تسلیحات و تجهیزات کشور برای حفظ وضعیت بسیج آن برای نبرد در هر زمان شد.

بر اساس گزارش رسانه دولتی کره شمالی، این کشور قرار است در ۹ سپتامبر، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز تأسیس جمهوری، رژه شبه نظامیان را برگزار کند و در نشست اخیر درباره آماده سازی این رویداد صحبت شد.

کره شمالی همچنین تعداد زیادی گروه شبه نظامی دارد که از آنها برای تقویت نیروهای نظامی خود استفاده می‌کند.

از سوی دیگر، کره شمالی کارخانه تانک‌های جنگی خود را مورد بازسازی‌های قابل توجهی قرار داد. تصاویر ماهواره‌ای سایت «پلنت لَبز» نشان می‌دهد که کره شمالی بازسازی‌های عمده‌ای را در کارخانه تولید تانک جنگی خود انجام داده است.

این کار که پس از چند سال تأخیر صورت گرفته، تعمیرات اساسی در مجتمع کارخانه‌ای کوسونگ، را ایجاد کرده است. این کارخانه در شمال غربی کره شمالی در استان پیونگ یانگ شمالی قرار دارد و عملیات بازسازی آن در فاصله اکتبر ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که سالن بزرگ تولیدی این کارخانه گسترش یافته است. کل پروژه نوسازی و ساخت و ساز جدید ظاهراً سازه‌های مرتبط با تولید را در خود جای داده است که مساحتی معادل ۹.۳ هکتار (۰.۰۹۳ کیلومتر مربع) را شامل می‌شود.

تلویزیون دولتی کره شمالی اخیراً به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره، تصاویری از آزمایش تانک‌های نسل جدید خود در تمرینات رزمی در یک میدان تیر را به نمایش گذاشت.

کمتر از یک هفته پیش نیز، ، رهبر کره شمالی همزمان با بازدید از یک کارخانه ساخت اسلحه و آزمایش شخصی سلاح‌ها، خواستار تقویت آمادگی رزمی و جنگی نیروهای مسلح پیونگ‌یانگ شد. تصاویر منتشرشده در خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA)، رهبر این کشور را در حال شلیک با دست کم دو قبضه اسلحه قناصه نشان می‌دهد. براساس گزارش‌ها، کیم جونگ اون در بازدید از بخش تولید موشک‌های راهبردی و کروز و پهپاد، توصیه‌هایی به کارکنان کرده است.

رهبر کره شمالی در این بازدید، خواستار افزایش یکنواخت عملکرد و درجه اطمینان موتور تولید و همچنین گسترش سریع حجم تولیدات شد. وی همچنین بر نوسازی سلاح‌های سبک بر عنوان امری بسیار مهم و ضروری در آماده‌سازی برای جنگ تاکید کرد.

این بازدید کمتر از دو هفته بعد از حضور کیم جونگ اون در یک رژه بزرگ نظامی با حضور مقامات روسیه و چین، انجام شد. در این رژه، پیشرفته‌ترین سلاح‌های کره شمالی از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و پهپادهای شناسایی به نمایش درآمد.

برخی تحلیلگران مدعی هستند که بازدید کیم از این کارخانه احتمالاً با هدف بهبود کیفیت سلاح‌ها به منظور صادرات به روسیه انجام شده است. همچنین به باور برخی کارشناسان، بازدید رهبر کره شمالی از این کارخانه، می‌تواند در آستانه آماده‌سازی کره جنوبی و آمریکا برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک در ماه جاری، هشداری به سئول و واشنگتن باشد.

کره شمالی همواره این رزمایش‌ها را مورد انتقاد تند قرار داده و این مانورهای نظامی را «تمرینی برای حمله به پیونگ‌یانگ» دانسته و به دفعات نسبت به پاسخی همه‌جانبه و سخت تهدید کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.