رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به وزارت خارجه این کشور مهلت تعیین کرد تا مدارک خروج سراسیمه نظامی از افغانستان را ارائه دهد.

افزایش درگیری سنا و وزارت خارجه آمریکا درباره خروج سرگردان از افغانستان

 «مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اظهارداشت مدارک ارائه شده از سوی وزارت خارجه این کشور درباره خروج آشفته از افغانستان تکراری و غیرمرتبط است.

وی در بیانیه‌ای اظهارداشت مقام‌های وزارت خارجه که مسئول تهیه مدارک خروج از افغانستان به مجلس سنای آمریکا هستند باید خود را حداکثر تا 21 آگوست برای «مصاحبه رونویسی شده» آماده کنند.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به« ناز دوراک اوغلو» دستیار وزیر در دفتر امور قانونگذاری و «ریچارد سی ویسک» مشاور حقوقی این‌ وزارتخانه تا ساعت 17 روز 16 آگوست فرصت داد تا مدارک تکمیلی خروج از افغانستان را ارائه کنند یا خود را برای مصاحبه رونویسی شده در 21 آگوست آماده کنند.

مک‌کال گفت قصد دارد تا وزارت خارجه آمریکا را در این زمینه پاسخگو کند، زیرا این وزارتخانه از احضاریه‌های کمیته روابط خارجی مجلس سنا پیروی نکرده و گزارش‌های ارائه شده آنها نیز پس از بررسی تکرار و غیرمرتبط تشخیص شده است.

به گفته این کمیته پاسخ‌های ضعیف وزارت خارجه آمریکا به درخواست‌های مکرر مجلس سنای این کشور درباره خروج از افغانستان نشان می‌دهد که این وزارت یا عمدا مانع نظارت کمیته می‌شود، یا این‌که نگهداری مدارک، مکان و مراحل تولید آن به طرز شگفتی‌آوری ناقص است که هیچ کدام قابل قبول نیست.

پس از خروج شهروندان آمریکایی از سودان و تخلیه سفارت این کشور در پی ناآرامی‌ها یک‌ بار دیگر موضوع خروج آشفته از افغانستان و اصلاح قوانین در این زمینه، روی‌ میز مجلس سنای آمریکا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.