دادستان کل آمریکا «دیوید سی وایس» را به‌عنوان بازرس ویژه برای تحقیقات قضایی هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا، تعیین کرد.

تعیین بازپرس ویژه برای رسیدگی به تخلفات پسر بایدن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دادستان کل آمریکا اعلام کرد که «هانتر» پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از هم اکنون توسط یک بازپرس ویژه با اختیارات لازم مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

«مریک گارلند» دادستان کل آمریکا تعیین «دیوید سی وایس» به عنوان بازپرس ویژه را برای هانتر بایدن تأیید کرد.

جمهوری خواهان برای تحقیق در مورد معاملات تجاری هانتر بایدن به دادستان آمریکا فشار می‌آورند. در اطلاعیه‌ای غافلگیرکننده در روز جمعه در وزارت دادگستری، گارلند توضیح داد که پس از درخواست وایس در اوایل این هفته، تحقیقات پیرامون پسر بایدن را انجام داده است.

گارلند گفت که بازپرس ویژه پس از اتمام کارش گزارشی را تهیه خواهد کرد و وزارت دادگستری تا آنجا که ممکن است آن را علنی خواهد کرد.

گارلند در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «انتصاب آقای وایس به عنوان پازپرس ویژه تعهد این وزارتخانه به استقلال و پاسخگویی در موضوعات حساس را برای مردم آمریکا تقویت می‌کند.»

«کریس کلارک»، وکیل هانتر بایدن در بیانیه‌ای پاسخ داد: «ما مطمئن هستیم که وقتی همه این مانورها به پایان برسد، موکل من تبرئه خواهد شد و با موفقیت به زندگی خود ادامه خواهد داد.»

کلارک اشاره کرد که تحقیقات در حال حاضر از پنج سال پیش تاکنون ادامه داشته است.

وایس که اکنون بازپرس ویژه پرونده تخلفات پسر بایدن شده، در سال ۲۰۱۸ توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ به عنوان وکیل ایالات متحده در دلاور منصوب شد. اندکی بعد، در سال ۲۰۱۹، او تحقیقاتی را درباره اتهامات مربوط به رفتار مجرمانه هانتر بایدن آغاز کرد.

به گفته دادستانی ایالات متحده در دلاور، هانتر بایدن از آن زمان به دلیل عدم پرداخت مالیات بر درآمد در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، سال‌هایی که بیش از ۱.۵ میلیون دلار (۱.۱ میلیون پوند) درآمد داشت، به دو جرم مالیاتی متهم شد.

او همچنین به اتهام داشتن اسلحه گرم در حین اعتیاد و استفاده از مواد مخدر با جرم دیگری روبروست.

هانتر بایدن قبلاً با دادستان‌ها به توافق رسیده بود تا به اتهامات مالیاتی اعتراف کند و جرم اسلحه را بپذیرد تا از حکم زندان خود رهایی یابد.

با این حال، «ماریلن نوریکا»، قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، این توافق قضائی را به دلیل شرایط غیر استاندارد و ماهیت غیر معمول آن لغو کرد.

از آن زمان، هانتر بایدن و دادستان‌ها درگیر مذاکرات بیشتر برای اقرار هستند اما همچنان در بن بست باقی مانده‌اند. در یک پرونده قضائی در روز جمعه، تیم قضائی وایس گفت که آنها اکنون انتظار دارند که این پرونده به دادگاه برود و به طور بالقوه می‌تواند اتهامات جدید و جدی تری را در واشنگتن دی سی یا کالیفرنیا مطرح کند.

جمهوری‌خواهان می‌خواهند بایدن جوان‌تر را همراه با رئیس‌جمهور متهم به اتهامات جنایی بیشتری کنند. آنها مدعی هستند که جو بایدن از معاملات تجاری پسرش در اوکراین و چین سود برده است.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان گفت که جمهوری خواهان بدون توجه به اعلام بازپرس ویژه به تحقیقات از رئیس جمهور و پسرش ادامه خواهند داد. او نگرانی ابراز شده توسط سایر جمهوری خواهان را تکرار کرد که تحقیقات وایس به اندازه کافی دقیق نبوده است.

کاخ سفید این اتهامات را تئوری‌های توطئه دیوانه کننده خوانده و ادعای مشارکت جو بایدن در امور تجاری پسرش را رد کرده است.

وایس سال‌ها تحقیقی را در مورد این موضوع انجام داده است. او تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه معاملات تجاری هانتر بایدن از موقعیت ریاست جمهوری پدرش سود برده باشد، پیدا نکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.