برآوردهای مقام‌ها و تحلیلگران غربی نشان می‌دهد، طی یک سال و نیم جنگ اوکراین، این کشور بیش از ۱۵۰ هزار کشته و زخمی داده است. آمار فرار از خدمت نیز، هر روز بالاتر می‌رود.

رسانه آمریکایی: اوکراین از آغاز جنگ، بیش از ۱۵۰ هزار کشته یا زخمی داده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داده، تعداد اوکراینی‌هایی که در تلاش برای فرار از خدمت هستند به دلیل تلفات بالا در ضدحملات اوکراین افزایش یافته و کی‌یف برای پر نگه داشتن صفوف خود به اعماق جامعه ورود کرده است. 

ارتش اوکراین چهارم ژوئن ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود، آغاز کرد. علی‌رغم سیلی از تجهیزاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است. 

روزنامه آمریکایی با استناد به برآوردهای مقام‌ها و تحلیلگران غربی گزارش داده بیش از ۱۵۰ هزار نیروی اوکراینی از فوریه ۲۰۲۲ (آغاز درگیری‌ها در اوکراین) کشته و زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، با توجه به تلفات نیروهای مسلح اوکراین، جذب نیرو به طور فزاینده‌ای اهمیت یافته است. اما گزارش‌ها درباره افسرانی می‌رسد که رشوه دریافت می‌کنند تا اجازه فرار از خدمت دهند. گارد مرزی اوکراین گفته به طور میانگین ۲۰ نفر روزانه به دلیل تلاش برای فرار از کشور بازداشت می‌شوند. 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بعد از مطرح شدن موارد فساد، روسای مراکز سربازگیری در همه مناطق اوکراین را  اخراج کرد. کی‌یف در ماه‌های گذشته مشغول جذب نیروی نظامی از میان مردم اوکراین برای خدمت در گردان‌های نظامی در حین جاری بودن عملیات ضد حمله این کشور مقابل نیروهای روسیه بوده است. 

زلنسکی روز پنجشنبه بعد از دیدار با فرماندهان نظامی اعلام کرد ۱۱۲ رئیس مراکز جذب نیرو را در پی کشف موارد متعددی از ارتکاب فسادهای مختلف توسط آن‌ها اخراج کرده است. رئیس‌جمهور اوکراین گفت تحقیقات در این مراکز نشان داده مسئولان در این حوزه تخلفات متعددی از کسب مال غیرقانونی گرفته تا فراری دادن افراد موطف به خدمت مرتکب شده‌اند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.