فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی‌ همدان‌ گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷قلم اشیاء تاریخی در استان کشف و ضبط شده است.

کشف ۱۷ شئ تاریخی در ‌همدان/ ۳۵ ‌حفار غیرمجاز دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، جواد خدامرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ شئ تاریخی در همدان کشف و ضبط شده که در جریان آن ۳۵ نفر حفار غیرمجاز که ۹ نفرشان غیر بومی هستند دستگیر شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: اشیاء کشف شده شامل سکه، مهر، پیکره انسان، ظروف سفالی و... است که عملیات مشترک در قالب گشت تلفیقی، عملیات کشف و دستگیری، امداد و رفع خطر از آثار تاریخی کشف و ضبط شده‌اند.

وی با در جریان حفاری‌های غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ پرونده قضایی تشکیل شده است، بیان کرد: در راستای دستگیری حفاران غیر مجاز ۲ باند حفاری در استان همدان شناسایی و دستگیر شدند که اقدام به حفاری در داخل منازل مسکونی می کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، ادامه داد: در مدت زمان عنوان شده یک قبضه سلاح گرم شناسایی و ضبط و ۷ دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شده است.

خدامرادی تاکید کرد: حفاران غیرمجاز که غیر بومی هستند قالبا دستگاه های فلزیاب در اختیار دارند که با ارتباط گرفتن با حفاران غیر مجاز در استان اقدام به کلاهبرداری و سودجویی می کنند که خوشبختانه با تعاملی که با دستگاه های قضایی در استان همدان داشتیم اقدامات خوبی در برخورد و جلوگیری از ورود این افراد به استان انجام شده است.

وی در پایان  با اشاره به اینکه میراث تاریخی کشور در معرض تهدید سودجویان و قاچاقچیان آثار تاریخی است‌، بیان کرد: کشف و ضبط ۷ دستگاه فلزیاب و کشف ۱۷ قلم شی در مدت زمان کوتاهی از ابتدای سال جاری تاکنون نشان از عزم جدی  برای مبارزه شدید با این پدیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.