۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 905042

دولت نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد: پس از گذشت بیش از سه سال از محدودیتهای کرونایی، از فردا سه شنبه 14 آگوست (۲۴ مرداد) همه تدابیر سختگیرانه این بیماری مهلک را به حال تعلیق در خواهد درآورد.

لغو کامل محدودیتهای کرونا در نیوزیلند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، عایشه ورال، وزیر بهداشت نیوزیلند روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز سه‌شنبه مردم دیگر مجبور نخواهند شد تا هفت روز پس از ابتلا به ویروس کرونا، در مراکز بهداشتی درمانی از ماسک استفاده کنند یا در قرنطینه بمانند.

به گفته ورال، اگرچه شمار مبتلایان به کرونا در حال نوسان است، اما نیوزیلند در مرحله پیک کرونا قرار ندارد. بنابراین می توان محدودیتهای کرونایی را با خیال راحت برطرف کرد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از محدودیت‌های کرونایی به لطف نرخ بالای واکسیناسیون در سال گذشته لغو شده است.

در حالی که دولت نیوزیلند به عنوان کشوری موفق در زمینه مهار کنترل بیماری کرونا شناخته می شود، اعمال محدودیت‌های طولانی مدت، تعطیلی مدارس و بسته شدن مرزها سبب شده است این اقدام دولت با انتقاداتی همراه باشد.
کریس هیپکینز نخست‌وزیر نیوزیلند نیز پایان رسمی محدودیت‌های کرونا در این کشور را به عنوان یک "نقطه عطف مهم" توصیف کرده است.

به گفته هیپکینز، نیوزلندی ها می توانند به آنچه که با هم به دست آورده اند بسیار افتخار کنند. آنها در خانه ماندند، فداکاری کردند، واکسن زدند و شکی نیست که از این طریق جان مردم را نجات داده اند.

دولت نیوزیلند در حالی از لغو محدودیتهای کرونا سخن می گوید که وزیر بهداشت این کشور همچنان توصیه می‌کند که در صورت ناخوشی یا مثبت بودن آزمایش کرونا، مردم به مدت پنج روز در خانه بمانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.