دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل با اذعان به خطر دسترسی داعش به سلاح های که ناتو در افغانستان برجای گذاشته است، تاکید کرد گروه تروریستی داعش تهدیدی جدی برای افغانستان و منطقه محسوب می شود.

گوترش: خطر دسترسی داعش به سلاح های ناتو در افغانستان، یک تهدید جدی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش در گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل اذعان کرد: دسترسی داعش به سلاح‌های ناتو و ورود این تجهیزات به کشورهای منطقه حاکی از آن است که این گروه تروریستی توانمندی های خود را بالا برده‌ است.

در گزارش سازمان ملل آورده شده داعش در افغانستان در حملات خود به طالبان نسبت به گذشته ماهرتر عمل می‌کند و تمرکزش بر از بین بردن مقامات بلندپایه طالبان‌ است.

بر اساس این گزارش، "حمله به چهره‌های مهم طالبان در بلخ، بدخشان و بغلان روحیه داعش را بالا برده و به جذب تروریست های بیشتر به این گروه کمک کرده است. "

در این گزارش تعداد نیروهای داعش در افغانستان ۴ تا ۵ هزار نفر گزارش شده‌ است. همچنین از سوی دولت‌های عضو در خصوص خطر سلاح‌های به جا مانده از ناتو برای امنیت کشورهای منطقه ابراز نگرانی شده است.

به زعم این دولت‌ها امکان انتقال این سلاح‌ها به کشورهای دیگر منطقه توسط داعش و گروه‌های وابسته به طالبان و القاعده مانند تحریک طالبان پاکستان وجود دارد.

یکی از سخنگویان طالبان در واکنش به این گزارش تاکید کرد این سلاح‌ها به دست گروه‌های دیگر نیفتاده است. بنا به گزارش تارنمای خبری جمهور، این هفدهمین گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره تهدید داعش، به شورای امنیت است که توسط تیم تحلیل و نظارت بر تحریم‌های این شورا تهیه شده‌است.

چندی پیش، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست از اسناد فاش‌شده‌ پنتاگون مبنی بر تبدیل دوباره‌ افغانستان به مرکز تروریسم و هماهنگی داعش، این ادعا را مغرضانه خواند و یادآور شد گروه داعش سرکوب شده است و در حال نابودی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.