مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از امحای بیش از ۳۷ هزار سکه تاریخی تقلبی در استان خبر داد و گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم ۳۷ هزار و ۶۱۹ قطعه سکه تقلبی و بدل معدوم شد.

امحای بیش از ۳۷ هزار سکه تاریخی تقلبی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، ولی جهانی اظهار کرد: گیلان مهد تاریخ، فرهنگ و تمدن بوده و آثار ارزشمندی از گذشته تا به امروز از گذشتگان بجا مانده است.

وی از امحای بیش از ۳۷ هزار سکه تاریخی تقلبی و بدل در گیلان خبر داد و افزود: پس از هماهنگی‌های لازم و انجام مراحل اداری اخذ مجوزهای لازم و طبق دستور العمل اشیا تقلبی و با حضور نمایندگان منتخب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر اعضا طی مراسمی با حضور خبرنگاران تعداد ۳۷۶۱۹ قطعه سکه تقلبی و بدل معدوم شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به ضرورت خارج شدن اشیا بدلی از چرخه‌ی بازگشت به داد و ستد و خرید و فروش احتمالی دوباره در بازار، اضافه کرد: اشیا بدلی توقیفی و به منظور سوداگری توسط برخی از افراد مورد معامله و خرید و فروش قرار گرفته که پس از اصالت سنجی و کارشناسی توسط کارشناسان متخصص در طی چند سال به منظور اشغال نکردن فضای موزه و همچنین اطمینان حاصل نمودن از عدم بازگشت به چرخه بازار معدوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده احتمالاً بیش از ۸۵ درصد بسیاری از اشیا احتمالی موجود در دست سوداگران اشیا بدلی است، از عموم مردم خواست تا ضمن پرهیز از هر گونه خرید و فروش اشیا مناسب تاریخی مراتب را به واحدهای تابعه یگان حفاظت در شهرستان‌های استان اطلاع رسانی کنند.

گفتنی است، استان گیلان بعد از استان‌های آذربایجان غربی و لرستان سومین استانی است که به معدوم سازی و امحای اشیا تقلبی و بدل اقدام می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.