اداره‌کل هنرهای نمایشی، هنرمندان و روسای انجمن‌های نمایش سراسر کشور در محکومیت حمله به حرم شاهچراغ در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: جنایت تروریستی در شاه‌چراغ بیانگر اوج درماندگی و حقارت صحنه‌گردانان اصلی آن‌ است.

جامعه تئاتر ایران: جنایت تروریستی در شاه‌چراغ اوج درماندگی صحنه‌گردانان اصلی آن‌ است

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی؛ هنرمندان، مدیران و فعالان تئاتر کشور در بیانیه ای با محکوم کردن حمله تروریستی به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) تاکید کردند: بار دیگر خنجر کین‌ستیز کفار، وحدت مسلمین و قداست اماکن متبرکه را نشانه رفت و صحن و سرای حضرت احمدبن موسی(ع) شاه چراغ را به خون آغشته کرد. زائران و خادمانی که به عشق ولایت و کرامت ائمه، پای روضه رضوان می‌نشینند و به اسلامیت خویش می‌بالند، زخمی نشسته بر دل کفار هستند که هدف انتقام‌جویی قرار گرفتند. این کفار، خود باختگانی هستند که به وعده زر و زور، آخرت خویش را ارزانی بردگی مستکبران می‌کنند و این چنین مردم دین‌مدارِ بی گناه را قربانی. ننگ‌شان باد.

در این بیانیه آمده است: جنایت تروریستی در شاه‌چراغ، بیانگر اوج درماندگی و حقارت صحنه‌گردانان اصلی آن‌ است که به خیال باطل خود گمان می‌کنند می‌توانند بین اقوام و مذاهب یکپارچه و همسوی کشور عزیز ما تفرقه بیندازند و ایران را ناامن کنند. بی‌شک سیاه بختی این کوردلان روز به‌روز افزون‌تر می‌شود.

جامعه تئاتر کشور در این بیانیه تاکید کردند: هنرمندان تئاتر ایران، چون دیگر اقشار جامعه، به خوبی نقشه‌ها و نیرنگ‌ها و ذات چرک و کثیف کفار داعشی و امثالهم را می‌شناسند و بارها به قلم و اندیشه و اثر هنری خویش آن را محکوم کرده‌اند.

« اداره‌کل هنرهای نمایشی، هنرمندان سراسر کشور و روسا و اعضای انجمن هنرهای نمایشی ایران، ضمن محکومیت شدید این حادثه تروریستی، شهادت جمعی از هموطنان عزیز را در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) را به مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا تسلیت عرض کرده و برای مجروحان، شفای عاجل از خداوند متعال مسئلت می‌‎کند»

جامعه تئاتر ایران: جنایت تروریستی در شاه‌چراغ اوج درماندگی صحنه‌گردانان اصلی آن‌ است

به گزارش ایرنا، یک عامل تکفیری عصر یکشنبه (۲۲ مرداد) با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد. این تروریست تکفیری تبعه تاجیک در همان بدو ورود به صحن با جانفشانی یکی از خدام و سرعت عمل یگان حفاظت دستگیر شد.

در این حادثه تاکنون یک نفر شهید (خادم حرم) و ۹ نفر مجروح یا مصدوم شدند که همه آنان به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

حرم شاهچراغ(ع) چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

همچنین جمعی از هنرمندان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در فضای مجازی نسبت به حمله تروریستی غروب یکشنبه (۲۲ مرداد) به حرم مطهر شاهچراغ (ع) واکنش نشان دادند و این حادثه را محکوم کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.