وزیر دفاع کره‌شمالی امروز در سخنانی تصریح کرد: اقدامات آمریکا ثابت کرد که حل مسائل شبه‌جزیره کره از طریق گفتگو غیرممکن است.

آمریکا حل مسائل شبه‌جزیره کره از طریق گفتگو را غیرممکن کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هیون یونگ چول» (Hyon Yong Chol) وزیر دفاع کره شمالی امروز سه شنبه اعلام کرد که جنگ هسته ای در شبه جزیره کُره دیگر مسئله این نیست که آیا این جنگ رخ خواهد داد یا نه، بلکه مسئله این است که چه کسی و چه زمانی آن را آغاز خواهد کرد.

وزیر دفاع کره شمالی در این ارتباط ادامه داد: پیونگ یانگ متقاعد شده است که حل مسائل از طریق گفتگو غیرممکن است؛ مگر اینکه واشنگتن شکست کامل سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی را تشخیص داده و خط تقابل خود با پیونگ یانگ را برای همیشه کنار بگذارد.

وی تصریح کرد: رفتارهای آمریکا ثابت کرد که دعوت به گفتگو ، پوچ و بیهوده است.

این در حالیست که «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دوشنبه 26 تیر ماه سال جاری هشدار داده بود که ایالات متحده باید از هر «اقدام احمقانه» که امنیت پیونگ یانگ را به خطر می اندازد اجتناب کند.

خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنان خود همچنین پیشنهادات مذاکره از سوی واشنگتن را به عنوان یک ترفند نامیده و آن را رد کرده بود.

«کیم یو جونگ» اظهارات خود را پس از آن بیان کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده بود که ایالات متحده همچنان نگران است که کره شمالی یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) دیگر انجام دهد.

کره شمالی پیش‌تر و در آستانه دیدار سران کره جنوبی و ژاپن در حاشیه نشست سران ناتو در لیتوانی، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت سواحل شرقی پرتاب کرد.

این آزمایش موشکی پیوینگ‌یانگ در بحبوحه افزایش تنش‌ها با آمریکا انجام شد.

در هفته های اخیر کره شمالی علاوه بر محکومیت ورود زیردریایی آمریکایی به سواحل کره جنوبی اعلام کرده بود که هواپیمای جاسوسی آمریکا با نقض حریم هوایی پیونگ‌یانگ وارد منطقه اقتصادی‌اش شده است.

پیونگ‌یانگ تأکید کرده به ا ین اقدامات تشن‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره پاسخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.