هر از گاهی به بازدیدهای رسانه‌ای از پروژه‌های عمرانی، مراکز تولیدی و بخش کشاورزی دعوت می‌شویم. مثل این بار که سفری مطبوعاتی بغلِ گوش ساری و در منطقه ذغالچال مهیا می‌شود.

انتقال ۴ میلیارد لیتر فراورده‌های نفتی به شمال کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در یک صبح داغِ تابستانی با هماهنگی‌های صورت گرفته وارد محوطه شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال می‌شویم. فضایی استراتژیک که کلیه عملیات انتقال و توزیع سوخت در این مرکز صورت می‌گیرد.

خطوط لوله در جای‌جای محوطه خودنمایی می‌کند و ایستگاه‌هایی که به دست توانای متخصصان این مرز و بوم ساخته شده‌اند.

سوخت‌هایی که به این مرکز می‌رسد، کیلومترها مسافت را از پایتخت طی کرده و از دلِ جنگل‌های هیرکانی راهی ذغالچال شده‌اند. عملیات بزرگی که با هدایت لوله‌های نصب شده، میسر گردید.

متخصصان در مراکز کنترل، چشم به مانیتورها دوخته‌اند و با لبخند تابستانی، فعالیت‌شان را برایمان تشریح و ما را سهیم سختی‌ - شیرینی کارشان می‌کنند.

طی ۳ سال گذشته حادثه‌ای رخ نداده است

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال در این بازدید از اینکه طی ۳ سال گذشته هیچ حادثه‌ای برای خطوط نفت منطقه نیفتاده است، ابراز خرسندی می‌کند و این مساله را متاثر از تلاش‌ و پشتکار همکارانش در بخش‌های مختلف می‌داند.

محمدمهدی جامعی در بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی از شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال از مردم می‌خواهد حریم خطوط لوله نفت را جدی بگیرند و از هرگونه ساخت و ساز در این مناطق جدداً خودداری کنند.

وی ادامه می‌دهد: خط‌بانان شرکت با پیمایش هرروز مسیر خطوط لوله، خطرات احتمالی که مسیر را تهدید می‌کند، گزارش می دهند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال می‌گوید: خوشبختانه طی سه سال گذشته سرقت فراورده های نفتی در منطقه شمال اتفاق نیفتاده و دستبرد به خطوط را شاهد نبودیم.

پیگ‌رانی، بومی شده است

جامعی با اشاره به اینکه تکنولوژی پیگ‌رانی هوشمند خطوط در گذشته در کشور وجود نداشته و در این راستا از کشورهای آلمان و روسیه کمک می گرفتیم، خاطرنشان می‌کند: شرکت های دانش‌بنیان در حال نهایی کردن این تکنولوژی بوده و در آینده نزدیک شاهد استفاده از دانش ایرانی در این زمینه خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه در سالجاری خطوط لوله مجدداً پیگ‌رانی می شوند، یادآور می‌شود: در پیگ‌رانی، ضعف های لوله در درون و بیرون خطوط با آدرس دقیق گزارش می شود تا متخصصان نواقص را مرتفع کنند.

انتقال ۴ میلیارد لیتر فراورده نفتی به شمال کشور

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال با اعلام اینکه ظرفیت سوآپ ۳۵۰ هزار بشکه را داریم درحالیکه ظرفیت خطوط‌مان برای ۵۵۰ هزار بشکه در روز طراحی شده است، از سوخت‌رسانی به نیروگاه گرگان از طریق خطوط در سالجاری خبر داد.

وی با اعلام اینکه به اندازه کافی ذخیره سوخت برای تابستان وجود دارد، می گوید: سال گذشته حدود ۴ میلیارد لیتر سوخت‌رسانی در منطقه صورت گرفت.

خودکفایی در همین نزدیکی

در پایان این بازدید با کارشناسان شرکت همکلام می‌شویم و آنها از سختی‌ها و استرس‌های شغل‌شان می‌گویند و از اینکه مسئولیت بزرگی بر دوش‌شان بوده و یک لحظه غفلت‌ اتفاقات ناگواری را رقم خواهد زد و همیشه باید هوشیار باشند.

از محوطه شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال که دور می‌شوم یک نکته حوالی سرم پرواز می‌کند و آن هم تلاش‌ها و مجاهدت‌های فرزندان این سرزمین است که شبانه‌روزی می‌کوشند تا ما در آسایش خاطر زندگی کنیم و اینکه جوانان نخبه‌مان در هر زمینه‌ای که اراده کردند به خودکفایی رسیدیم.
خبرنگار: حسین احمدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.