۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 905699

کمبود کارکنان و لوازم اورژانس در فرانسه، وضعیت ارائه این خدمات پزشکی را به نقطه بحرانی رسانده است که اتحادیه‌های پزشکان در مورد آن هشدار جدی می‌دهند.

وخامت وضعیت اورژانس پزشکی در فرانسه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مارک نوآزه (Marc Noizet) رئیس اتحادیه اورژانس سیار فرانسه (Samu-Urgences) اعلام کرد که بحران خدمات اورژانس وضع وخیم‌تری را نسبت به تابستان سال قبل تجربه می‌کند و این بار همه استان‌ها و حتی بخش‌های پذیرای گردشگران نیز از این بحران متاثر شده اند.

نوآزه که هم‌زمان ریاست بخش اورژانس بیمارستانی را در جنوب آلزاس برعهده دارد، در گفت‌وگو با رادیو «اروپ۱» گفت: وضعیت نسبت به تابستان گذشته که چندین نقطه هشدار قرمز داشتیم وخیم‌تر است. امروز همه بخش‌های کشور در زمینه خدمات بزرگ و کوچک تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی در مورد وضعیت «بسیار بسیار ناپایدار» برخی مناطق گردشگرپذیر فرانسه در فصل گردشگری، هشدار داد و گفت: در شهر «سابل دولون» و « آرکاشون» مجبور شده اند در پارکینگ مقابل بیمارستان سازه‌ای برای استقرار پزشکان برای درمان‌های سرپایی و فوری بنا کنند تا از بار اورژانس بیمارستان کم کنند.

وی افزود: نزدیک بود در شهر «سن تروپه» خدمات اورژانس کاملا تعطیل شود. خطرناکتر از آن، تعطیلی اورژانس‌های سیار بیمارستانی است که در صورت بروز حادثه‌ در مسیر بزرگراه ها در شب و آخر هفته امکان خدمت‌رسانی دارند.

بحران نیروی کار اورژانس

ژیل ژوردن (Gilles Jourdain) رئیس اورژانس سیار در منطقه «او دو سِن» نیز در گفت‌وگو با روزنامه «لو پاریزین» نسبت به وضعیت بحرانی خدمات اورژانس هشدار داد و گفت: گروه او روز یکشنبه مجبور شد یک نوزاد دو ماهه مبتلا به برونشیولیت را به منطقه «روئن» منتقل کند، زیرا تخت مراقبت های ویژه کودکان در استان «ایل دوفرانس» که پاریس در آن واقع است، وجود نداشت.

وی افزود: بحران کادر درمانی اورژانس آنقدر وخیم است که وضعیت نابسامان آن از زمستان همچنان ادامه دارد و تا تابستان رفع نشده است. به نظر می‌رسد که مقامات در حل مساله ناتوانند.

این مسئول حوزه درمان همچنین از اعتصاب دستیاران اورژانس سیار در ۹۶ مرکز از ۱۰۰ مرکز فوریت‌های استانی خبر داد که دلیل اصلی آن دستمزد و ابهام در آینده کاری است.

مارک نوآزه همچنین اعلام کرد که وزیر بهداشت مساله موجود را نفی نمی کند.

اورلیان روسو (Aurélien Rousseau) روز دوشنبه در بازدید از یک مرکز اورژانس سیار اعلام کرد که «بخشی از مطالبات» واقعی است و در هفته‌ای آینده به آن رسیدگی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.