یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به دوستی دیرینه میان استرالیا و رژیم موقت، طی گزارشی نوشت که این کشور به شدت از موضع خود در قبال تل‌آویو «منحرف» شده است.

خشم جروزالم پست از تغییر نگاه استرالیا در قبال تل‌آویو

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا هفته گذشته اعلام کرد که دولت این کشور رسما شهرک‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را «غیرقانونی» و آن‌ها را «اراضی اشغال‌شده فلسطین» می‌خواند. امری که با استقبال اتحادیه عرب و نارضایتی تل‌آویو، همراه شد. 

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز با انتشار یک گزارش به این موضوع پرداخت و نوشت: «این تصمیم دولت استرالیا که طبق آن، کرانه باختری و نوار غزه اراضی فلسطینی و شهرک‌های ساخته شده در این اراضی را غیرقانونی می‌داند، با ادعای آن که خود را دوست متعهد در قبال اسرائیل می‌داند، در تضاد و تعارض است».

در ادامه این گزارش آمده است: «این تصمیم دولت اسرائیل انحراف شدید از مواضع محکم و حمایتی آن در قبال اسرائیل، با وجود همکاری قدیمی میان دو "کشور" محسوب می‌شود. دولت استرالیا با تعریف کرانه باختری به عنوان سرزمین اشغالی فلسطین، هرگونه ادعای مشروع و قانونی اسرائیل در آن را رد می کند».

جروزالم نوشت: «این تصمیم در بهترین حالت، عدم درک اساسی از پیوندهای هزاران ساله اسرائیل با مکان‌های فرهنگی و تاریخی موجود در کرانه باختری است. این تصمیم در بدترین حالت، نوعی اطاعت مسخره از عناصر چپ افراطی در حزب کارگر استرالیا، در آستانه کنگره ملی آن در هفته آینده است».

این روزنامه در ادامه انتقاد از تصمیم استرالیا نوشت: «یکی از شکست‌های اصلی سیاست جدید استرالیا این است که دیگر با بیانیه‌های متحدان اصلی استرالیا یعنی ایالات متحده و کانادا سازگار نیست. این تصمیم با مواضع اتخاذ شده قبلی در تضاد است که بر ضرورت حل مسائل مربوط به وضعیت نهایی از طریق مذاکره تاکید داشت».

وزیر خارجه استرالیا، هفته پیش اعلام کرد: «دولت استرالیا با تأیید غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی و مانع مهم آن برای صلح، مخالفت خود با شهرک‌سازی‌ها را تقویت می‌کند».

حزب اپوزیسیون استرالیا با موضع دولت این کشور در قبال رژیم صهیونیستی انتقاد کرد اما وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که موضع دولت مطابق با مواضع متحدان کلیدی استرالیا بوده است.

پاییز گذشته نیز، استرالیا از به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل صرف نظر کرد و اعلام کرد که به راه‌حل دو کشوری باور دارد و از تصمیمی که در دوران نخست‌وزیری «اسکات موریسون» مبنی بر انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس اتخاذ شده،منصرف شده است. 

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.