رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: مدارس ملزم به رعایت مقررات ایمنی و سلامت برای پیشگیری از حوادث هستند اما هیچ کدام این تأییدیه را نگرفته‌اند.

هیچ کدام از مدارس کاشمر تأییدیه ایمنی از آتش‌نشانی ندارد

به گزارش قدس خراسان، امیر نژادرحیم با بیان اینکه آموزش و پرورش فقط مدارس غیردولتی را برای گرفتن تائیدیه به آتش‌نشانی می‌فرستد، اظهار کرد: هیچ کدام از مدارس دولتی قدیم و جدید تأییدیه ایمنی از آتش‌نشانی ندارند.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر با اشاره به اینکه تمامی مدارس شهرستان فاقد سیستم اعلام حریق هستند، بیان کرد: بعضاً مدارس دو طبقه با تعداد دانش‌آموز حداقل بالای ۳۰۰ نفر در کوچه‌های کم عرض احداث می‌شود که خودروهای سنگین آتش‌نشانی اصلاً امکان حضورشان در این معابر نیست.

وی اظهار کرد: همچنان در این شهر مدارسی احداث می‌شوند اما هیچ تأییدیه‌ای از آتش‌نشانی نمی‌گیرند، نه تنها درب‌های ورودی برخی مدارس هیچ استانداردی ندارد، بلکه فاقد پله اضطراری و سیستم اطفاء حریق هستند.

نژاد رحیم با بیان اینکه مسئولان فقط ساختمان مدارس را استاندارد می‌سازند و به فکر ایمنی آن‌ها نیستند، گفت: لازم است آموزش و پرورش نظارت‌های خود را بر رعایت نکات ایمنی در مدارس افزایش دهد.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر تصریح کرد: هر مدرسه باید به وسایل و تجهیزات ایمنی و بهداشت عمومی مناسب و برای مقابله با خطرات و حوادث احتمالی اولیه مجهز باشد.

وی افزود: مدارس در اسرع وقت برای تأییدیه سلامت و ایمنی اقدام کنند که شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.