رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خبرنگار باید علاوه بر خود از جامعه و امت اسلامی حفاظت و صیانت کند.

خبرنگار باید از جامعه و امت اسلامی حفاظت و صیانت کند

به گزارش قدس خراسان، مهدی چمران شامگاه پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای رسانه خراسان رضوی که در مرکز همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگار نباید هیجان خبری را با واقعیت خبری در هم آمیزد و امانتدار خوبی باشد تا بتواند شایعه را از واقعیت تشخیص دهد.

وی، جهاد تبیین را بازگو کردن حقایق، آنگونه که وجود دارد، توصیف کرد و گفت: خبرنگار در این جهاد بازگو کننده واقعیات است و وظیفه سنگینی بر دوش دارد.

پاسداری از امت اسلامی و جامعه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: خبرنگار باید علاوه بر خود از جامعه و امت اسلامی حفاظت و صیانت کند و با انتشار اخبار درست از مردم پاسداری کنند.

وی ابراز کرد: پیامبران اولین خبرنگاران و پیام رسانان اسلامی بودند چراکه این پیامبران، صدر اسلام و پیام الهی را برای ما بازگو کردند.

چمران با اشاره به اهمیت جایگاه خبر رسانی در دفاع مقدس، ابراز کرد: شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس با رشادت از انقلاب حمایت کردند و با خبررسانی به موقع از عملیات‌های موفق خود باعث شادمانی مردم شدند.

کار دشوار خبرنگاران در جنگ ترکیبی

وی اظهار کرد: خبرنگاران امروز کار بسیار سختی نسبت به گذشته دارند زیرا دشمن رو در رو با ما نمی‌جنگند بلکه امروز به‌صورت جنگ ترکیبی با ما می‌جنگند که کار خبرنگاران معتقد به نظام را دو چندان می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: هیچ زبان و ملتی به اندازه ملت ما مورد هجمه رسانه‌ای دشمن قرار نگرفته است و هدف دشمن ایجاد خشونت و نارضایتی در کشور است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد ضعف اطلاع رسانی در مقابل غول‌های تبلیغاتی دشمن هستیم و می‌بایست با همکاری رسانه‌های معتقد به نظام در جهت جهاد تبیین و آگاه سازی مردم قدم برداریم.

چمران بیان کرد: امروز سکوت و آگاه نساختن جوانان کشور جایز نیست و باید در زمینه رسانه‌ای جوانان و نوجوانان کشور ورود کنیم تا از گمراهی بیشتر آنان جلوگیری کنیم.

وی گفت: رسانه‌های ما در صف مقدم نبرد هستند و امروز به آن قدرت رسیدیم که سلاح می‌سازیم و دست‌مان مقابل دشمنان به گدایی دراز نیست و به قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم، باید بتوانیم در جنگ رسانه‌ای با کمک رسانه‌ها و خبرنگاران، تقویت و قوی شویم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.