رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: بالای ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی و حرفه ای صاحب شغل می شوند و اگر احساس کنیم رشته ای بازار کار خود را از دست داده، آن را با رشته جدیدی جایگزین می کنیم.

۹۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شاغل هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ابراهیم احمدی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت و سابقه دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور اظهار داشت: این دانشگاه پس از دارالفنون به عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزشی در حوزه علم و مهارت از ۱۳۴۴ با نام انستیتوی تکنولوژی شروع بکار کرده و بیشتر تولید فناوری و مهارت آموزی و تربیت تکنسین‌های مورد نیاز بازار کار را پیگیری می کند و وظیفه دانشگاه از این لحاظ و با توجه به جایگاه کهن شهر تبریز در حوزه مهارت و صنعت خطیر است.

تحصیل ۱۸۰ هزار دانشجو ۱۸۱ دانشکده فنی در کشور

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان قدیمی ترین دانشگاه حوزه مهارت و تربیت تکنسین و نیروی متخصص صنایع در حال حاضر ۱۸۰ هزار دانشجو با ۳۱ واحد استانی و ۱۸۱ دانشکده در سطح کشور دارد و با این که از نظر بودجه در قیاس با سرانه دانشجویی نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار پایین است اما خروجی این دانشگاه کارگاهی در تربیت دانشجویان ماهر بسیار قابل توجه است.

اشتغال ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان خاطرنشان کرد: توسعه متوازن این دانشگاه نیازمند حمایت جدی مسئولان حوزه آموزش است چرا که دانشگاه فنی و حرفه ای نماد دانشگاه های نسل چهار و کارگاهی در کشور است و تنها ۳۰درصد واحدهای آن نظری و مابقی کارگاهی است تا دانشجویان به صورت عملی مهارت آموزی کنند و در نتیجه همین رویکرد حتی ضریب اشتغال برخی رشته ها  ۱۰۰ درصد است.

وی در خصوص رصد میزان اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل شده از دانشگاه فنی و حرفه ای نیز گفت: در این خصوص دو مدل  داریم که یکی خوداظهاری دانشجویان اسن و دیگری پیگیری از سوی دانشگاه است و بر اساس این ارزیابی ها می توان گفت که بالای ۹۰ درصد فارغ التحصیلان صاحب شغل می شوند و اگر احساس کنیم رشته ای بازار کار خود را از دست داده، آنرا با رشته جدیدی جایگزین می کنیم.

تحصیل ۸ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای

احمدی اظهار داشت: در مجموع هشت هزار دانشجو در چهار گروه آموزشی علوم انسانی، عمران و معماری، مکانیک و علوم برق  در استان داریم که با توجه به اقبال قابل توجه از رشته های ارائه شده، نیازمند توسعه جدی امکانات و فضای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.