مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بارش‌های رگباری و سیل‌آسای امروز عصر باعث خسارت به تاسیاسات راه‌ها و مزارع کشاورزی شد.

خسارت به تاسیسات راه‌های گلستان براثر بارش‌های رگباری

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهارکرد: بارش‌های نقطه‌ای و رگباری امروز عصر در استان گلستان باعث خسارت به تاسیسات راه‌ها و مزارع کشاورزی شده‌است و برخی از محورهای مواصلاتی مسدود شد.

وی تصریح‌کرد: داده‌های هواشناسی روز جمعه نشان داد که در روزهای شنبه تا دوشنبه شاهد بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در استان گلستان خواهیم بود و این بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه به اوج خود می‌رسد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان‌کرد: هواشناسی هشدار رنگ زرد را اعلام کرده و از شهروندان تقاضا کرد تا از نزدیک شدن به بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

مسدود شدن محور بندرگز به نوکنده

وی ادامه‌داد: امروز عصر این بارش‌ها شدت گرفت و در ساعات اولیه باعث مسدود شدن محور اصلی بندرگز به نوکنده شد که با آمادگی نیروهای راهداری در کمتر از یکساعت بازگشایی شد.

حاجی‌زاده گفت: همچنین دو طرف پل روستای «اوقچی» در محور جاده کلاله به سمت خالدنبی بر اثر این بارش‌ها تخریب شد اما به خود سازه پل خسارتی وارد نشده‌ و این تخریب و بالا آمدن آب رودخانه سبب مسدود شدن محور ارتباطی بین پنج روستا در این مسیر شده‌ است و نیروهای راهداری تلاش دارند تا به صورت موقت راه فرعی را برای ارتباط با این روستاها بازگشایی کنند.

رودخانه خشک قره‌پای رامیان پرآب شد

وی بیان‌کرد:بارش‌های رگباری و سیل‌ آسا باعث پرآب شدن رودخانه «قره‌چای» رامیان شد و از آنجایی که این رودخانه کاملا خشک شده بود فقط آب باران در این رودخانه جاری و خسارتی به روستاهای پایین‌ دست وارد نشد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان ابرازکرد: همچنین بارش‌های رگباری در جاده آزادشهر به شاهرود در محور خوش‌ییلاق براثر طغیان رودخانه و جاری شدن گل‌ و لای در جاده مسدود شد و تلاش برای بازگشایی این محور توسط نیروهای راهداری ادامه دارد.

وی یادآور شد: بارش‌های رگباری باعث ریزش کوه‌های اطراف جاده «اولنگ» در مسیر رامیان به سمنان شد و در حال حاضر این جاده مسدود است.

حاجی‌زاده گفت: در حال حاضر هیچگونه خسارت سنگین و جانی گزارش نشده‌ و خسارت‌های احتمالی وارده تا ۷۲ ساعت آینده مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.