رئیس جمهور کره جنوبی با بیان اینکه ساختار همکاری با ژاپن و آمریکا علیه کره شمالی محکم‌تر خواهد شد، گفت که در صورت افزایش تهدیدات پیونگ‌یانگ، این همکاری‌ها نظامی‌تر می‌شوند.

افزایش همکاری سئول و توکیو با آمریکا علیه کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بعد از نشست سران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن و همچنین آزمایش موشکی مجدد کره شمالی، سئول از تقویت همکاری‌ها با واشنگتن و توکیو علیه پیونگ‌یانگ خبر داد.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت که در صورت افزایش تهدیدات کره شمالی، همکاری سه‌جانبه با آمریکا و ژاپن قوی‌تر خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یون طی سخنرانی در جلسه کابینه کره جنوبی، پس از بازگشت از نشست با سران آمریکا و ژاپن، این اجلاس را فصل جدیدی در روابط سه کشور خواند که در آن بر تعمیق همکاری‌های نظامی و اقتصادی تاکید شد.

وی در این‌باره اظهار داشت: «ساختار همکاری سه جانبه میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، همزمان با افزایش اقدامات تحریک‌آمیز و تهدیدهای کره شمالی محکم تر خواهد شد».

رئیس جمهور کره جنوبی مدعی شد که همکاری نظامی سه‌جانبه با واشنگتن و توکیو، به چهارچوبی قوی برای ترویج صلح منطقه‌ای همراه با معاهده نظامی بین آمریکا، انگلیس و استرالیا، و همچنین گروه چهارجانبه ایالات متحده، ژاپن، هند و استرالیا تبدیل خواهد شد.

به نوشته رویترز، نشست یول به همراه «جو بایدن» و «فومیو کیشیدا» در کمپ دیوید، اولین نشست مستقل بین سران کره جنوبی، آمریکا و ژاپن با هدف ایجاد اتحاد در برابر قدرت فزاینده چین و تهدیدهای اتمی کره شمالی بود.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین افزود که همکاری‌های سه‌جانبه با آمریکا و ژاپن، دیگر کشورها را کنار نمی‌گذارد و به آزادی، صلح و رفاه در منطقه شرق آسیا و جهان کمک خواهد کرد.

بامداد امروز بود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با حضور روی عرشه یک ناو، شخصا بر آزمایش موشک‌های کروز در رزمایش دریایی این کشور نظارت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.