موشن گرافیک آشنایی با مراحل انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، در آستانه آغاز فرایند انتخاب رشته برای تمام داوطلبان در تارنمای سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

آشنایی با مراحل انتخاب رشته کنکور سال ۱۴۰۲/ موشن گرافیک

آزمون سراسری ۱۴۰۲ در رشته‌های مختلف برگزار و هفته گذشته هم نتایج این آزمون اعلام شد. هر یک از داوطلبان کارنامه خود را دریافت کردند و فرآیند انتخاب رشته نیز از امروز سه شنبه آغاز می‌شود و سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری نیز در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

احسان جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و ... به تفکیک گروه آزمایشی علوم انسانی، گروه آزمایشی علوم تجربی، گروه آزمایشی ریاضی و فنی و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی منتشر شده است.

همچنین بخش پیوست‌ها حاوی شرایط و ضوابط دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شده است. دو نوع بورسیه «دانش» و «صنعت» نیز به پذیرش دانشگاه‌ها اضافه شده که در دفترچه انتخاب رشته مشخص شده است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور افزود: فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ۳۱ مرداد آغاز می‌شود و فرصت انتخاب رشته تا چهارم شهریور ادامه دارد. داوطلبان باید پس از مطالعه دقیق دفترچه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی یادآور شد: همزمان با فرآیند انتخاب رشته در روزهای ۳۱ مرداد تا چهار شهریور ، امکان نام نویسی و انتخاب رشته‌ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) برای داوطلبانی که در هیچ یک از دو نوبت کنکور تیر یا دی شرکت نکرده اند نیز انجام می‌شود. تمام افرادی که مایل به انتخاب این رشته‌ها هستند می‌توانند در این بازه زمانی اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته کنند.

جمالی همچنین گفت: سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه به منظور راهنمایی داوطلبان از کد رشته محل هایی که شانس قبولی دارند، در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

در همین راستا، موشن گرافیک آشنایی با مراحل انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای تمامی داوطلبان منتشر شده است.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.