رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قبل از انقلاب، فقط ۱۰ پزشک متخصص خانم در کشور داشتیم که این آمار در حال حاضر به ۱۳۰۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: قبل از انقلاب فقط ۱۰ پزشک متخصص خانم داشتیم

حسین قناعتی، با اشاره به زادروز حکیم ابوعلی سینا، افزود: برای ما افتخاری است که دانشمندانی مانند حکیم زکریای رازی، ابن حیثم و… در زمینه پزشکی کارهای بزرگی کردند و التزامی به وجود می‌آورد که راهشان را ادامه دهیم.

وی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمار پزشکان عمومی کشور از ۱۳ هزار پزشک به ۱۸۰ هزار پزشک، همچنین پزشکان متخصص از حدود یک هزار نفر به ۵۰ هزار پزشک متخصص افزایش داشته است. همچنین قبل از انقلاب اسلامی تنها حدود ۱۰ پزشک خانم متخصص در کشور بوده که این آمار در حال حاضر به یک هزار و ۳۰۰ پزشک خانم رسیده است. این افزایش نه‌تنها در زمینه کمی بلکه در زمینه کیفی در همه بخش‌ها نیز بوده است. همچنین در زمینه‌های پیوند، جراحی اعصاب، اندواسکولار و نوروواسکولار پیشگام هستیم و بسیاری از کارهای بزرگی که در جهان انجام می‌شود در ایران نیز قابل انجام است.

قناعتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه اکتشافات و اختراعات، پیشرفت زیادی داشته گفت: در حوزه فناوری پزشکی، دستگاه‌های جدیدی برای اولین بار در جهان اختراع و به‌کارگیری شده؛ مانند Cancer Diagnostic Probe که پروفسور عبدالاحد اختراع کرد. همچنین در زمینه سلول‌های بنیادی من به همراه تیمم برای اولین بار در جهان روش اندوواسکولار را برای ایجاد غضروف در مفصل زانو انجام دادیم که بیمار را از مفصل مصنوعی بی‌نیاز می‌کند.

وی با اشاره به تیم کارآمد و حرفه‌ای مدیریتی در دوره جدید دانشگاه گفت: شاخص کارکردها خوب بوده و میزان درآمد توریسم سلامت ۳ برابر شده است. همچنین دانشجوی بین‌المللی افزایش داشته و شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در عراق تأسیس شده است که تجربه بسیار آموزنده‌ای بوده است.

قناعتی با بیان اینکه ما نیازمند یاری همه شما هستیم، افزود: برای اصلاح جامعه هر فرد باید از خود شروع کند، اگر هر فرد وظایف خود را به‌درستی انجام دهد، اثرات آن در جامعه بروز می‌یابد و همین موضوع باعث اصلاح جامعه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، پیشرفت دانشگاه را حاصل نتیجه فعالیت‌های همه پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، پرستاران، کادر درمان، کادر اداری، خدمات، نگهبانان و همه شاغلان در این حوزه دانست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.