ارتش سودان از درگیری شدید با نیروهای پشتیبانی سریع در خارطوم خبر داد و اعلام کرد در این درگیری مقادیری زیادی سلاح زرهی دشمن را تصرف کردند.

درگیری ارتش سودان با نیروهای پشتیبانی سریع در خارطوم و تصرف سلاح‌های زرهی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ارتش سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که توانسته تلاش شبه نظامیان سرکش حمیدتی (نیروهای پشتیبانی سریع) را درهم بکوبد.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای پشتیبانی سریع پس از آن که خسارت زیادی به آنها وارد شد، پا به فرار گذاشتند و نیروهای ارتش سلاح‌های زرهی را به طور کامل به دست گرفته و برای مقابله به هرگونه حمله جدید دشمن آمادگی کامل دارند.

این درحالی است که نیروهای پشتیبانی سریع از سلطه خود بر فرماندهی سلاح زرهی وابسته به ارتش سودان در منطقه الشجره در جنوب خارطوم خبر دادند.

این منطقه در چند روز گذشته به دلیل اهمیت راهبردی آن برای هر دو طرف، صحنه درگیری شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بود.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

این درگیری‌ها که در مناطق جداگانه سودان که بیشتر آنها در خارطوم متمرکز شده، ادامه دارد و صدها غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند.

اختلافات بین عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده نیروهای مسلح سودان و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای واکنش سریع پس از امضای «توافقنامه چارچوب» برای ایجاد دوره انتقالی وانتقال قدرت به غیرنظامیان علنی شد.

دقلو پس از درخواست ارتش برای ادغام نیروهای واکنش در نیروهای مسلح، ارتش سودان را به برنامه‌ریزی برای ابقا در قدرت و عدم واگذاری قدرت به غیرنظامیان متهم کرد، این در حالی است که ارتش تحرکات نیروهای واکنش سریع را یک شورش علیه دولت انتقالی خواند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.