مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان طی امروز چهارشنبه تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی دمای بالاتر از ۵۰ درجه در خوزستان

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان طی امروز چهارشنبه تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود. در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۴۸.۶ و ایذه با ۲۳.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۳۱.۳ و حداکثر ۴۶.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواسط وقت امروز جریانات جنوبی و مرطوب، سبب افزایش رطوبت و مه رقیق در مناطق ساحلی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: امروز نیز با توجه به انباشت رطوبت و ضرایب بالای ناپایداری، رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و تندبادهای لحظه ای در برخی نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی قابل انتظار است و طی روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی، متوسط گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از مناطق شمالی از روز چهارشنبه تا پنجشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.