دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، گفت: حضور غیرقانونی آمریکا یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی در سوریه است.

روسیه: حضور غیرقانونی آمریکا یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی در سوریه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پولیانسکی عصر چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت سیاسی سوریه، اظهار کرد: پیشرفت در مسیر سیاسی حل و فصل سوریه به ویژه در حال حاضر مورد نیاز است زیرا وضعیت در میدان به طور مداوم متشنج و تهدیدهای امنیتی عمده برای سوریه و کل منطقه همچنان به کانون‌های دائمی تروریسم مرتبط است که در این کشور جا خوش کرده‌اند.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل یادآور شد: تروریست‌های داعش در ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) در شرق سوریه (استان دیرالزور) به اتوبوس حامل سربازان سوری حمله کردند و در آن حمله ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. این اقدام تروریستی را به شدت محکوم و همبستگی خود را با رهبری و مردم جمهوری عربی سوریه در مبارزه با تروریسم اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات تروریستی علیه مردم سوریه از مناطقی سرچشمه می‌گیرد که تحت کنترل دولت این کشور نیستند، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی، حضور غیرقانونی نظامی ایالات متحده در منطقه فرات و همچنین اطراف التنف در جنوب شرق این کشور است که در آن مناطق امکان جذب فعال و آموزش نیرو برای گروه‌های مختلف تروریستی از جمله داعش فراهم و در جریان است.

پولیانسکی در ادامه با تاکید بر تداوم همبستگی مسکو با خواسته‌های مشروع مقامات سوریه برای خروج تمام نیروهای نظامی که به‌طور غیرقانونی در خاک این کشور مستقر هستند، افزود: سیاست واشنگتن با هدف حفظ اشغال مناطق وسیع شمال شرق سوریه که سرشار از نفت، گاز و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی است و همچنین فشار تحریم‌های غیرقانونی مداوم بر دمشق، منجر به وخامت بیشتر وضعیت اجتماعی و اقتصادی این کشور شده است.

این دیپلمات با اشاره به اینکه نیروی هوایی (رژیم) اسرائیل از ابتدای سال جاری میلادی ۲۲ حمله به سوریه انجام داده است، گفت: تثبیت پایدار جمهوری عربی سوریه تنها از طریق پایان دادن به حضور نظامیان خارجی که ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است و همچنین از طریق توقف بی‌قید و شرط حملات هوایی منظمی که توسط نیروی هوایی (رژیم) اسرائیل انجام می‌شود، صورت خواهد پذیرفت.

پولیانسکی افزود: چنین اقداماتی که به حاکمیت سوریه و کشورهای عربی همسایه تجاوز می‌کند و همچنین عدم واکنش مناسب رهبری سازمان ملل متحد به آن موجب تأسف و محکومیت عمیق ما می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.