تهران - ایرنا- وزارت دفاع روسیه بامدا پنجشنبه اعلام کرد که موشک S-۲۰۰ که از سوی اوکراین به اهداف غیرنظامی شلیک شده بود، بر فراز منطقه کالوگا رهگیری و منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه: پدافند هوایی حمله موشکی اوکراین را دفع کرد

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از تاس ، براساس گزارش وزارت دفاع روسیه ، تلاش رژیم کی یف برای حملات تروریستی به اهداف غیرنظامی در خاک فدراسیون روسیه با موشک سامانه پدافند هوایی خنثی شد.

کی یف در ۱۲ آگوست ( ۲۱ مرداد) ، تلاش کرد دو بار با موشک های ضد هوایی اس-۲۰۰ به پل کریمه حمله کند، که توسط سامانه های پدافند هوایی روسیه شناسایی و رهگیری شدند.

اوکراین در ۱۹ آگوست نیز دوباره تلاش کرد تا با این موشک قلمرو کریمه حمله کند، سیستم های پدافند هوایی آن را سرنگون کردند.

پیش از این یک منبع بلندپایه در حوزه دفاع هوافضا گفته بود که موشک های مدرن شده سامانه موشکی ضد هوایی اس-۲۰۰ ساخت شوروی سابق برای حمله به اهداف زمینی دارای برد ۶۰۰ کیلومتر است.

اس-۲۰۰ یک سامانه موشکی ضد هوایی دوربرد ساخت شوروی است. که برای دفاع در برابر بمب افکن ها و سایر هواپیماهای استراتژیک طراحی شده است.

نسخه اولیه این مجموعه در سال ۱۹۶۴ ساخته شد و از سال ۱۹۶۷ مورد استفاده بوده است و به عنوان قوی ترین سلاح ضد هوایی در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی مستقر بودند و تحویل آنها به خارج از کشور در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد، زمانی که سیستم دفاع هوایی S-۳۰۰P ساخته شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.