کانادا سرگرم برنامه ریزی برای مذاکره با غول‌های اینترنتی و وادار کردن آنها به پرداخت به ناشران خبری برای اخباری است که در پلتفرمهایشان منتشر می‌شود.

نقشه کانادا برای دریافت پول اخبار از غول‌های اینترنتی

به گزارش قدس آنلاین، رگولاتور مسئول اجرای قانون اخبار آنلاین کانادا، به دنبال ایجاد چارچوبی برای مذاکره میان سازمان های خبری و غول‌های اینترنتی در پاییز امسال است.

«قانون اخبار آنلاین» کانادا که بخشی از روند جهانی برای برای وادار کردن شرکت های فناوری مانند گوگل و «متا»، به پرداخت پول برای اخبار است، در ژوئن به قانون تبدیل شد، اما هنوز اجرایی نشده است.

هر دو شرکت اعلام کرده اند که این قانون برای کسب و کار آنها قابل اجرا نیست و «متا» پیش از این، به اشتراک گذاری اخبار در پلتفرم های خود پایان داده است. گوگل هم قصد دارد پیش از اجرایی شدن این قانون در کانادا، اخبار را در نتایج جستجو در این کشور، مسدود کند.

کمیسیون رادیو تلویزیون و مخابرات کانادا، مسئول نهایی شدن این مقررات شده است و بر مذاکرات میان ناشران خبر کانادایی و پلتفرم های آنلاین، نظارت می‌کند. این رگولاتور در خصوص چارچوب مذاکرات در پاییز، یک مشاوره عمومی برگزار خواهد کرد و سال میلادی آینده، داوران مستقل را استخدام می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور کانادا اعلام کرد چارچوب و شیوه نامه برای این قانون را در تابستان سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد کرد و اجرای اجباری آن در اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.