راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در اسدآباد، از مطالبات چندین ساله مردم بوده و نبود این مرکز موجب شده اسدآبادی‌ها برای مرتفع شدن مشکل خود به ناچار به شهرستان‌های همجوار مراجعه کنند که این امر مشکلات و دغدغه‌های فراوانی را برای آنها به دنبال داشته است.

اسدآبادی‌ها منتظر رأی دیوان عدالت اداری هستند

به گزارش قدس آنلاین، راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در اسدآباد به عنوان یکی از قصه‌های طولانی هفت یا هشت سال‌ اخیر این شهرستان دارای دو یا سه شرکت دعاوی است که پرونده آنها به علت اختلاف طرفین از چندین سال پیش به محاکم قضایی کشیده شده و مردم برای مرتفع شدن این دغدغه خود هنوز منتظر رأی دیوان عدالت اداری هستند.

طی ماه‌های اخیر تسریع در روند راه‌اندازی این مرکز به یکی از مطالبات مهم مسئولان شهرستان به علت مراجعات مکرر مردم مبدل شده است. در همین رابطه نماینده مردم اسدآباد در مجلس به خبرنگار ایسنا گفت: تشکیلات قوه قضائیه و دادستان استان و شهرستان موظف هستند نسبت به تسریع در روند تعیین تکلیف مرکز معاینه فنی شهرستان اقدام کنند ضمن اینکه ما نیز نسبت به طول کشیدن راه‌اندازی این مرکز انتقاد داریم.

کیومرث سرمدی‌واله در رابطه با بحث ضرورت وجود مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در شهرستان و مشکلات حقوقی راه‌اندازی این مرکز اعلام کرد: راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در اسدآباد از سال‌ها پیش به مشکل حقوقی برخورده و این شکایت به دیوان عالی رفته است.

وی با بیان اینکه ماجرای مرکز معاینه فنی خودروهای سبک اسدآباد مشق چندین ساله کشور شده است، تصریح کرد: گیر اصلی ماجرای مرکز معاینه فنی خودروهای سبک اسدآباد به محاکم قضایی بازمی‌گردد و در این ارتباط دیوان عالی هر بار رأی مختلفی را برای آن صادر می‌کند.

دادستان همدان هم با اشاره به مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در رابطه با این موضوع از چند سال پیش در نخستین گام برای راه‌اندازی این مرکز با مناقصاتی که در این رابطه انجام می‌گیرد، بین سه نفر از شرکت‌کنندگان در مناقصه برای راه‌اندازی این مرکز اختلافاتی ایجاد می‌شود.

حسن خانجانی تصریح کرد: با توجه به اختلافات ایجاد شده بین این افراد و دعاوی آنها موضوع به هیأت رسیدگی به شکایات از منازعات استانداری کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه رأی و تصمیمی که همان سال توسط این هیأت رسیدگی صادر می‌شود، توسط افراد ذی‌نفع مورد اعتراض و شکایت قرار می‌گیرد و در نتیجه پرونده این افراد به دیوان عدالت اداری ارسال می‌شود.

خانجانی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری به عنوان یک مرجع قضایی مستقل سلسله مراتب مستقل خود را دارد، تصریح کرد: یکی از افراد دارای اختلاف در رابطه با مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان اسدآباد درخواست و لایحه‌ای به ما ارائه داد که با ارائه این درخواست وی در جریان موضوع مشکل مرکز معاینه فنی شهرستان قرار گرفتیم.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از مشکل معاینه فنی شهرستان، موضوع مشکلات مردم اسدآباد به علت نبود مرکز معاینه فنی در این شهرستان و مراجعه از سر ناچاری به سایر شهرستان‌های همجوار، اتلاف وقت و خطرات راه برای مردم شهرستان را به دیوان عالی انعکاس دادیم و تقاضا کردیم این موضوع را سریع‌تر رسیدگی و رأی مقتضی را صادر کنند.

خانجانی مطرح کرد: در روزهای گذشته نیز با دو نفر از معاونان دیوان عدالت اداری در این رابطه صحبت کردیم که اظهار کردند شعبه‌ای مسئول رسیدگی به پرونده مرکز معاینه فنی شهرستان در دیوان عدالت اداری، مدتی بلاتکلیف بوده که خوشبختانه قاضی جدید این شعبه به تازگی در مشغول به‌کار شده است و قول داده با رسیدگی به این موضوع سریع‌تر مشکل مردم مرتفع شود.

فرماندار اسدآباد هم اختلاف سه شرکت متقاضی از سال‌ها پیش در مناقصه بر سر راه‌اندازی مرکز معاینه فنی را علت تأخیر دانست و اظهار کرد: در حال حال حاضر پرونده این متقاضیان با شکایت طرفین برای رسیدگی به موضوع در دیوان عدالت اداری بوده و تاکنون برای این پرونده دو بار رأی صادر شده است.

حسین‌علی شرکائی  گفت: در هر دو بار رأی صادر شده به علت اعتراض طرفین شکایت پرونده فوق مجدد موردتجدید نظر و بررسی مجدد رأی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبه مهم مردم در رابطه با مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان و طول کشیدن پرونده فوق، دادستان استان همدان در خردادماه امسال طی مکاتبه با رئیس دیوان عدالت اداری کشور خواستار تسریع در روند صدور رأی این پرونده شده است چرا که این پرونده بر عهده دیوان عدالت اداری کشور بوده و محاکم قضایی استان و شهرستان نمی‌توانند در این پرونده ورود و اعمال نظر کنند.

شهردار اسدآباد هم اعلام کرد: راه‌اندازی مرکز معاینه‌ فنی خودروهای سبک اسدآباد به عنوان یکی از مطالبات مهم چندین ساله اخیر شهروندان اسدآبادی در انتظار رأی دیوان است.

بهرنگ دالوند اظهار کرد: برای راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در اسدآباد سه شرکت دعاوی بوده که دعاوی این شرکت‌ها به دیوان رفته و با توجه به یکسان بودن و شباهت دعاوی متقاضیان، منتظر رأی دیوان هستیم.

وی افزود: از اینکه مشکل پرونده مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان حل شود یا ابتر باقی بماند، اطلاعی ندارم اما خواستار مرتفع شدن این موضوع توسط دیوان عدالت اداری کشور هستیم چرا که وجود این مرکز در شهرستان یک ضرورت بوده و هر روز وقت ما را این موضوع در شهرداری ساعت‌ها گرفته است.

 امیدواریم با وجود بیش از ۶۰ هزار دستگاه خودروی سبک در شهرستان اسدآباد این داستان چندین ساله به اتمام رسیده و این شهر نیز صاحب مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.