رییس سازمان چای کشور اعلام کرد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی، واردات چای برای تنظیم بازار منوط به خرید بخشی از چای تولید داخل شده است.

واردات چای خارجی مشروط به خرید چای تولید داخل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حبیب جهانساز اظهار دشت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی مقرر شده، وارد کنندگان برای واردات چای مورد نیاز تنظیم بازار باید بخشی از چای تولید داخل را خریداری کنند تا نگاه تامین بازار بیشتر به سمت تامین از منابع داخلی باشد.

وی افزود: اجرایی شدن این دستور به رونق صنعت چای و گردش مالی سریع‌تر کارخانجات فرآوری کمک می‌کند ضمن آن که چای داخلی بیشتری در سبد خانوارها قرار می‌گیرد.

جهانساز تصریح کرد: نیاز سالانه کشور به چای خشک با احتساب ذخایر و رسوبات انباری حداکثر ۱۰۰ هزار تن است و نزدیک به ۳۰ درصد آن از طریق تولید داخل و مابقی با واردات تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: تمایل تجار ایرانی به واردات چای خارجی است در حالی که مردم و تولیدکنندگان تمایل به بازار و مصرف چای داخلی دارند و از این رو رویکرد تجار باید تغییر کند.

رییس سازمان چای کشور ادامه داد: اگر اولویت تجار در مورد چای یا سایر محصولات، تولید داخلی باشد، با مشکلات کمتری روبرو خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.