با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و مدیران پایگاه‌های ملی و جهانی استان، هئیت راهبردی پایگاه‌ها ملی و جهانی تشکیل شد. 

هیئت راهبردی پایگاه‌های ملی و جهانی استان خراسان رضوی تشکیل شد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث رهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: مسائل و مشکلات پایگاه‌های استان در این جلسه بررسی و راهکارهای مناسب برای ارتقا کیفی و کمی سطح خدمات و بهره‌گیری و بهره‌مندی از مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت و برخورداری از ظرفیت‌های جوامع محلی در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی ارائه شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین رسیدگی به زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه تابلوهای اطلاع‌رسانی، چاپ کتابچه، تولیدات فرهنگی و ارائه  پیوست فرهنگی و رسانه‌ای، تقویم رویدادها و مناسبت‌ها و برنامه‌های معرفی، آموزش و معرفی شعار مرتبط با هر پایگاه از مصوبات این جلسه بود. 

وی تاکید کرد: ارائه برنامه‌های کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در حوزه‌های تخصصی متناسب با ماهیت هر پایگاه از دیگر مصوبات این جلسه بود. 

موسوی یادآور شد: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت بر رسیدگی به نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی محدوده‌پایگاه‌ها، مدیران پایگاه‌ها نیز در این زمینه اهتمام لازم را خواهند داشت تا خدمات شایسته به گردشگران ارائه شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به این‌که استادکاران و مرمت‌گران بناهای تاریخی سرمایه‌های میراث‌فرهنگی هستند، گفت: تکریم استادکاران سنتی در دستور کار پایگاه‌های میراث‌فرهنگی قرار گرفته و توجه ویژه به شان و منزلت آن‌ها در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت. 

وی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی استان خراسان رضوی و وجود بناهای شاخص بسیاری در استان گفت: مدیران پایگاه‌های میراث‌فرهنگی طرح توجیهی ایجاد و راه‌اندازی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی جدید را برای آثار تاریخی شاخص استان در دستور کار قرار دهند و با هماهنگی معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل آن را به اداره کل پایگاه‌های وزارت ارائه کنند. 

موسوی یادآور شد: برابر دستورالعمل معاونت میراث فرهنگی وزارت، جلسات هیئت راهبردی پایگاه‌ها هرماه به ریاست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تشکیل خواهد شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان دارای ۸ پایگاه میراث‌فرهنگی است که ۷ پایگاه ملی میراث فرهنگی به نام آسبادهای نشتیفان خواف، شهرکهن نیشابور، شهر تاریخی توس، بافت تاریخی سبزوار، سایت موزه بندیان درگز، رباط شرف سرخس، مزار شیخ احمد جام و یک پایگاه جهانی قنات قصبه گناباد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.