معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از تلاش دولت برای تأمین موز در داخل کشور و جلوگیری از خروج سالانه ۶۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خبر داد.

خروج ۶۰۰ میلیون دلار ارز از ایران برای واردات موز!

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی برومندی در حاشیه افتتاح یک واحد گلخانه پاپایا در شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت رشد تولید در راستای تأمین نیاز داخل اظهار داشت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های وزارتخانه کاشت میوه‌های مناطق گرمسیری در محیط گلخانه‌ی برای تأمین نیاز کشور انجام می‌شود و امروز شاهد افتتاح یکی از این گلخانه‌ها در پایتخت گل و گیاه ایران هستیم.

وی افزود: استان تهران به‌عنوان بزرگترین قطب تولیدی میوه‌های گرمسیری در فضای گلخانه‌ای کشور است که با کشت گلخانه‌ای در بهره‌وری و صرفه‌جویی مصرف آب توانستیم به موفقیت برسیم.

 معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به درآمدهای غیرنفتی کشور در حوزه باغبانی گفت: سیاست‌گذاری وزارتخانه نخست برای تأمین میوه‌ها در راستای مصرف داخل است با این وجود ما در تولید همه میوه‌ها به‌جز ۴ میوه موز، آناناس، انبه و نارگیل ضمن تأمین نیاز داخل صادرکننده نیز هستیم و سیاست‌های دولت سیزدهم برای تأمین این ۴ میوه در حال اجرا است تا از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

برومندی در ادامه تصریح کرد: سالانه ۶۰۰ میلیون دلار ارز برای تأمین نیاز مردم به موز از کشور خارج می‌شود که با سیاست‌های دولت سیزدهم این مهم نیز محقق می‌شود.

۸۰ تن تولید پاپایا فقط در یک گلخانه پاکدشت

جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در حاشیه این افتتاح گفت: این گلخانه در یک هکتار زمین و با برنامه‌ریزی برای میزان تولید ۸۰ تن در سال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه افزود: احداث گلخانه به‌صورت خود اجرایی بوده که با اعتبار ۸ میلیارد تومان با اشتغال مستقیم ۸ نفر و غیرمستقیم ۱۶ نفر امروز افتتاح شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: کشت این گیاه گرمسیری سبب اشتغال‌زایی، نوآوری، صرفه‌جویی در مصرف آب و بهره‌وری بالا می‌شود و این میوه دارای خاصیت دارویی ازجمله کاهش قند و چربی، افزایش پلاکت خون و... است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.