مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۷ هزار زائر اربعین حسینی خراسان رضوی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای عازم مرزهای غربی کشور شده‌اند.

اعزام بیش از ۱۷ هزار زائر اربعین از طریق حمل‌ و نقل جاده‌ای

به گزارش قدس خراسان، جعفر شهامت در رابطه با سفر زائران اربعین از طریق ناوگان حمل و نفل عمومی خراسان رضوی، اظهار کرد: از ۲۷ مرداد ماه تا پایان چهارم شهریور ماه، ۱۷ هزار و ۳۰۰ زائر اربعین حسینی خراسان رضوی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای عازم مرزهای غربی کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان این‌که تعداد مسافر یاد شده با استفاده از ۴۹۷ دستگاه اتوبوس به پایانه‌های مرزی به‌ویژه مرز مهران اعزام شده‌اند، ادامه داد: همزمان با اعزام مردمی، موکب‌ها و خادمان نیز از تاریخ ۲۷ مرداد تا چهارم شهریورماه با استفاده از ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۸۰۰ دستگاه کامیون حامل تجهیزات و وسایل موکب‌ها به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود اوج سفرها و اعزام ناوگان اتوبوسی در محدوده زمانی هشتم تا دوازدهم شهریور ماه انجام شود.

شهامت خاطرنشان کرد: در اربعین سال گذشته، هزار و ۶۹ سرویس مستقیم اتوبوس از استان به پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه اعزام شد که پیش بینی می‌شود در سال جاری بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: تعداد اتوبوس‌های فعال در سال گذشته در طرح اربعین ۶۴۸ دستگاه بود که از شهرستان‌های مختلف استان خدمات‌دهی کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال به بیش از هزار دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران اربعین حسینی نیاز داشته باشیم از این رو به دنبال به‌کارگیری سرویس کارخانه‌ها هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.