معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: ۲۶۲ پروژه عمرانی نیمه‌کاره در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه وجود دارد که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

توقف ۲۶۲ پروژه عمرانی نیمه‌کاره در مناطق زلزله‌زده ‌کرمانشاه/ تکمیل ‌پروژه‌ها ۲۰۰۰ میلیارد ‌اعتبار می‌خواهد

به گزارش قدس آنلاین، طهماسب نجفی ، با بیان اینکه پروژه عمرانی جدیدی در استان تعریف نمی‌شود و این از مصوبات دولت است اظهار داشت: اکنون حدود ۲۶۲ پروژه نیمه کاره با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۵ درصد در مناطق زلزله‌زده استان وجود دارد که اعتباری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارند.

نجفی بیان کرد: اعتبارات عمرانی استان کرمانشاه حدود ۱۸ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان است که در قالب ۲۶۲ پروژه عمرانی تعریف شده است.

راه‌آهن کرمانشاه به خسروی ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان را راه‌آهن دانست و عنوان کرد: قطعه کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب ۱۱۰ کیلومتر است که با آنتنی به ۱۳۰ کیلومتر می‌رسد و پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۸۳ درصد و مجموع پیشرفت فیزیکی آن ۵۷ درصد است.

نجفی گفت: پیشرفت فیزیکی راه‌آهن کرمانشاه به خسروی با آنتنی حدود ۳۳۰ کیلومتر است و در مجموع ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار تعیین شده برای آن در ردیف بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: به دنبال این هستیم که این پروژه را در ردیفی که از محل تهاتر نفتی تأمین می‌شود قرار دهیم و حداقل فاز یک شامل کرمانشاه تا اسلام‌آبادغرب را که ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تأمین شود.

وی بیان کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای پروژه راه‌آهن کرمانشاه تا خسروی ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

برگزاری جلسات متعدد برای جذب سرمایه‌گذار شهربازی کرمانشاه

نجفی با اشاره به پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت: این پروژه به صورت مشارکتی است و ۵۰ درصد اعتبارات سهم شهرداری کرمانشاه است و برای تکمیل قطعه کارمندان تا میدان آزادی ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: جلسات متعددی برای شهربازی برگزار شده و با سرمایه‌گذاران مختلفی صحبت شده اما متولی آن شهرداری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.