هواپیماها و واحدهای توپخانه ای ارتش سوریه امروز دوشنبه مواضع تروریست ها در ریف استان ادلب در شمال غربی این کشور را هدف قرار دادند.

کشته شدن شماری از تروریستها در حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، منابع محلی سوری گفتند: هواپیماهای ارتش سوریه چهار حمله هوایی به مواضع عناصر تروریست در شهرک الفطیره و منطقه واقع بین خطوط تماس بین مناطق الفطیره و الملاجه در کوه الزوایه در ریف ادلب انجام دادند.

این منابع افزودند: منطقه کوه الاربعین در غرب شهرک کفرلاته و اطراف شهر اریحا در ریف ادلب نیز شاهد حملات هوایی ارتش سوریه بود.

به گفته این منابع، در حملات هوایی و توپخانه ای ارتش سوریه در جبهه الملاجه نیز شماری از تروریست های گروه موسوم به "انصار التوحید" کشته و زخمی شده و خسارت هایی به ادوات و تجهیزات نظامی آنها وارد شد.

ارتش سوریه با پشتیبانی هواپیماهای شناسایی، روز شنبه نیز مواضع و پایگاه‌های تروریست‌ها را در اطراف روستاهای عین لاروز، الفطیره و کنصفره در جبل الزاویه واقع در حومه ادلب هدف قرار داده بود.

استان ادلب مقر گروهک های تروریستی بویژه گروهک های زیر مجموعه گروه تروریستی موسوم به هیات تحریر الشام (جبهه النصره سابق) است که از حمایت ترکیه برخوردار هستند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره سابق) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.