در پی وقوع مشکل فنی که در کنترل ترافیک هوایی انگلیس رخ داد، روز گذشته صدها پرواز لغو شد و به گفته کارشناسان تاثیرات این نقص فنی امروز (سه شنبه) هم منجر به اختلال و لغو برخی پروازها خواهد شد.

تداوم اختلال پروازها در انگلیس به دلیل مشکلات فنی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، همچنین امروز سه شنبه هم مسافران هوایی در انگلیس باید انتظار تاخیر و کنسلی پروازهای خود را داشته باشند که دلیل آن «مشکلات فنی» قبلی در کنترل ترافیک هوایی انگلیس است که دیروز منجر به لغو صدها پرواز شده بود.

به این ترتیب مسافران هوایی به و از انگلیس برای دومین روز متوالی با اختلال قابل توجهی روبرو هستند. دلیل آن مشکلات فنی دیروز در کنترل حمل و نقل هوایی انگلیس است. مقامات خدمات ملی ترافیک هوایی (NATS) گفتند که "مدتی" تا بازگشت حمل و نقل هوایی به حالت عادی طول خواهد کشید.

هیترو لندن، بزرگترین فرودگاه بریتانیا، در شبکه اجتماعی X - که قبلا توییتر بود - هشدار داد که برنامه پروازها همچنان به طور قابل توجهی مختل شده است. در این بیانیه آمده است: مسافران باید قبل از سفر به فرودگاه با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرند. در همین حال، گاتویک لندن، دومین فرودگاه بزرگ، ، اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای ارائه "برنامه پرواز عادی" است. با این وجود، مسافران باید قبل از رسیدن به فرودگاه، وضعیت پرواز خود را با شرکت هواپیمایی خود بررسی کنند.

صدها پرواز پیش از این به دلیل «مشکلات فنی» در کنترل حمل و نقل هوایی انگلیس لغو شده بود. همانطور که بی بی سی به نقل از شرکت تجزیه و تحلیل هوانوردی سیریوم گزارش داد، ۲۷۰ فرود و بیش از ۲۳۰ برخاست هواپیما در اثر این نقص فنی لغو شد.

بعدازظهر روز گذشته NATS گفت که مشکلی را که بر سیستم برنامه ریزی پرواز خود تأثیر گذاشته بود، شناسایی و رفع کرده است .در شبکه های اجتماعی، مسافران عازم انگلیس از تاخیرهای یک ساعته و لغو پروازها خبر دادند. کارشناسان انتظار داشتند که پیامدهای حمل و نقل هوایی انگلیس در اطراف مرکز مهم لندن همچنان برای چندین روز احساس شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.