معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست دیپلماسی سلامت، دستاوردها و همکاری‌های بین‌المللی با بیان اینکه همکاری‌های بین‌المللی در پاسخ به بحران‌های سلامت، موثر است، گفت: تجربه کووید۱۹ نشان داد که اگر تعاملات بین‌المللی ضعیف باشد کشورها در پاسخ به بحران‌ها، عملکرد موفقی نخواهند داشت.

همکاری‌های بین‌المللی در پاسخ به بحران‌های سلامت مؤثر است

دکتر حسین فرشیدی در این نشست که در سالن شهید سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به برگزاری چندین اجلاس گروه ۵ (G5) در ایران، گفت: این گروه می‌تواند الگویی برای همکاری‌های منطقه‌ای در حل مسائل بهداشتی مشترک باشد.

وی به معرفی معاونت بهداشت وزارت بهداشت پرداخت و گفت: در مرکز مدیریت شبکه، اجرای برنامه‌های سلامت در نظام شبکه بهداشت کشور ادغام می‌شود. همچنین در مرکز سلامت محیط و کار، سلامت آب، خاک و هوا مورد توجه قرار دارد. از سوی دیگر دانشکده‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی بازوهای معاونت بهداشت هستند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت در زمینه کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، سلامت روان، تغذیه، بهداشت دهان و دندان و جمعیت، گفت: هدف فعالیت‌های بهداشتی و پیشگیرانه، ارتقای سواد سلامت جامعه و خودمراقبتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.