در ادامه روند رو به رشد تلاش آمریکا برای تقویت حضور و نفوذ نظامی مستقیم یا غیرمستقیم در منطقه شرق آسیا، خبرگزاری رسمی ژاپن از طرح فروش موشک های هوا به زمین آمریکا برای نصب بر روی جنگنده های ژاپنی خبر داد.

آمریکا فروش احتمالی موشک‌های هوا به زمین به ژاپن را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سازمان همکاری امنیتی دفاعی آمریکا طرح مربوط به فروش موشک های با برد بلند را که با نام JASSM-ER نیز شناخته می شود، دیروز به اطلاع کنگره رساند.

این آژانس اعلام کرد دولت ژاپن درخواست خرید حداکثر ۵۰ فروند از این موشک را داده است و افزود این فروش به آمریکا کمک می کند تا امنیت "یک متحد اصلی را که نیرویی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه هند و اقیانوس آرام است" بهبود بخشد.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد این موشک ها بر روی جنگنده های F-۱۵ نیروی هوایی ژاپن و سایر جت های جنگنده نصب خواهد شد و مدعی شد این طرح نه موازنه نظامی منطقه را تغییر می دهد و نه تأثیر نامطلوبی بر آمادگی دفاعی آمریکا می گذارد.

به گزارش کیودو، دولت ژاپن به بهانه چالش‌های امنیتی با چین و کره شمالی، طرح دفاعی کلیدی خود را در اواخر سال گذشته به‌روزرسانی کرد و تصمیم گرفت توانایی‌های هجومی نظامی خود را تقویت بخشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.