رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که، پرونده پتروشیمی میانکاله در کمیسیون زیربنایی دولت برای تصمیم نهایی روی میز رئیس جمهور است، گفت: در این مورد همه نسبت به نظرات ما آگاه هستند اما الان دیگر نظر خاصی نداریم چون از مجموعه محیط زیست این پرونده خارج شده است.

سلاجقه: ساخت پتروشیمی میانکاله روی میز رئیس جمهور / حرف ها را زدیم و دیگر نظر خاصی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، علی سلاجقه روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شرکت کاله آمل افزود: من نظر خاصی در ارتباط با این پرونده به‌عنوان فرد ندارم، محیط زیست یک دستگاه تخصصی است تمام کارها در قالب یک فرایند بررسی و اظهار نظر می شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به روندی که انجام شده پرونده پتروشیمی در کمیسیون زیربنایی دولت است و رئیس جمهور تصمیمات نهایی را می گیرد و تا بعد از تصمیم در خدمت هستیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ما به‌عنوان یک دستگاه ناظر همه نسبت به نظرات ما آگاه هستند و الان دیگر نظر خاصی نداریم چون از مجموعه محیط زیست خارج شده است، بنابرین تا زمانیکه کار دست ما بود ما نظر خود را اعلام کردیم و الان از مجموعه محیط زیست خارج شد.

معاون رییس جمهوری این را هم گفت که امیدواریم خود مجموعه ریاست جمهوری تصمیم گیری کنند و مطالبه ای را می خواهیم که هم محیط زیست حفظ شود و هم توسعه کشور به نحو مطلوب صورت گیرد.

سلاجقه اظهار داشت: توسعه زیرساخت ها به طور جدی در کشور با مشکل مواجه است و اگر ناترازی در انرژی و بخش های متعدد در کشور بوجود می آید نشانگر آن است که زیرساخت ها با مشکل مواجه هست و توسعه باید اتفاق بیافتد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در دولت مردمی و انقلابی مبتنی بر اصول علمی و قواعد و مقرراتی که در مجموعه محیط زیست کشور وجود دارد اعلام کردیم که بن بستی وجود ندارد لذا بدنبال راهکارهایی برای اینکه اتفاقات خوبی در کشور رقم زده شود، هستیم اما در مورد موضوع خاص پتروشیمی میانکاله منتظر تصمیم دولت می باشیم.

 همزمان با ششمین روز هفته دولت چهار طرح زیست محیطی و آموزشی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آمل با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح گام سوم تصفیه خانه بزرگ شرکت لبنی کاله و ارتقاء ظرفیت از هفت هزار متر مکعب به ۱۰ هزار متر مکعب با اعتبار یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، افتتاح طرح توسعه سیستم تصفیه خانه شرکت در بخش فرآورده‌های گوشتی از ۴۰۰ به ۸۰۰ متر مکعب در روز با اعتبار یک هزار میلیارد ریال از جمله برنامه های افتتاحی رئیس سازمان محیط زیست کشور در این سفر بوده است.

در این روز همچنین جمع آوری و حذف غبار در شرکت چوب خزر آمل با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با استفاده از ظرفیت دانش بنیان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و نیز افتتاح مدرسه مهر عظام متوسطه اول بعد از ۱۷ سال در زمین به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده در این روز با حضور معاون رییس جمهور بوده است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بدو ورود به شهرستان آمل با حضور در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) این شهر با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گرانقدر آمل ادای احترام کرد.

سلاجقه در سفر یک روزه خود به آمل ضمن افتتاح طرح های تولیدی و عمرانی از چند طرح زیرساختی استان در آمل هم بازدید خواهد کرد.

بهره‌برداری از طرح توسعه تصفیه فاضلاب مجموعه شرکت کاله، حضور در شرکت چوب خزر آمل، بازدید از محل دپوی زباله آمل در عمارت و بازدید از سد هراز از جمله برنامه های محوری معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در آمل بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.