همدان - مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ هزار نفر در استان همدان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند،گفت:۱۰۵ میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی ۳۲ هزار و ۷۶۹ بیمار صعب‌العلاج استان پرداخت شد.

بیش از ۸۵۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش قدس آنلاین ، فریبرز نیاست در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون نفر در استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت هستند،بیان کرد: بالغ بر یک میلیارد و ۴۲۲  میلیون تومان  برای هزینه های درمان ناباروری و نازایی  ۳۳۹ زوج  نابارور  در استان پرداخت شده است.

وی به مهمترین اقدامات و خدمات اداره کل بیمه سلامت استان همدان در هفته دولت سال۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت:از ابتدای سالجاری تا کنون  بیش از   ۱۰۵ میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی۳۲ هزار و ۷۶۹ بیمار خاص، صعب‌العلاج و مزمن استان همدان پرداخت  شده است.   

نیاستی افزود:به منظور افزایش حمایت مالی از بیماران صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل گردید که ۱۰۷ گروه بیماری در این صندوق تحت حمایت دولت قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت استان همدان می باشند،اظهار داشت: این جمعیت در ۴ صندوق  بیمه ای، صندوق روستائیان ۶۵۰ هزار ۹۹۵ نفر، صندوق کارکنان دولت ۱۲۰ هزار و ۷۱۷نفر،صندوق سایر اقشار ۶۸ هزار و ۵۹۳ نفر،صندوق ایرانیان ۲۴۰ هزارو ۹۴ نفر تحت پوشش هستند.

وی تصریح کرد:در مرداد ماه سال جاری  به منظور گسترش پوشش بیمه سلامت همگانی با تصویب دولت محترم  ۵ دهک اول درآمدی از پرداخت حق بیمه معاف گردیدند و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و مشمولین دهک های ۶ تا ۹ نیز از ۱۰ تا ۳۰  درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه بهره مند گردیدند.

نیاستی به پوشش بیمه ای هزینه های درمان ناباروری و نازایی اشاره کرد و گفت:در راستای  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان عنوان کرد:بیمه شدگان با مراجعه به مراکز دولتی ۱۰ درصد تعرفه دولتی و در مراکز خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه غیر دولتی را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می نمایند و ۹۰ درصد هزینه های درمان نازایی و ناباروری را بیمه سلامت پرداخت می کند.

وی اظهار داشت:در  سال  ۱۴۰۱  بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  بابت هزینه های درمان نازایی و ناباروری ۷۱۲  زوج نابارور ، توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است که این رقم در مقایسه با پرداخت سال ۱۴۰۰ که ۳۶  میلیون تومان برای ۱۳ زوج بوده است؛ رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

نیاستی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از  یک میلیارد و ۴۲۲  میلیون تومان  برای هزینه های درمان ناباروری و نازایی  ۳۳۹ زوج  نابارور  در استان پرداخت شده است.

وی به توسعه قرارداد با موسسات و مراکز درمانی استان به منظور افزایش میزان رضایتمندی بیمه شدگان و گسترش دسترسی به خدمات تحت پوشش بیمه سلامت اشاره کرد و گفت:هم اکنون این اداره کل با  ۹۵۲ مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد می باشد. این مراکز شامل مطبهای پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، دندانپزشکان، مراکز تصویربرداری ، داروخانه ها ، آزمایشگاهها و ... می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.