امام جمعه تبریز با اشاره به افشای نقشه ناتو برای تجزیه ایران گفت: تجزیه ایران توسط ناتو خواب پریشانی است که هیچ وقت تعبیر نخواهد شد.

آل‌هاشم : خواب‌های پریشان ناتو برای تجزیه ایران هیچ وقت تعبیر نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، به اظهارات عضو ناتو درباره تجزیه ایران اشاره کرد و اظهار کرد: این هفته یکی از اعضای ناتو از نقشه این نهاد نظامی برای تجزیه ایران پرده برداشت؛ نقشه تجزیه ایران از سوی دشمن مساله جدیدی نیست و بارها دشمنان برای تجزیه ایران دندان طمع تیز کردند. 

وی افزود: ایران در مقابل طرح‌های زیاده‌خواهانه غرب برای تجزیه کشور با حفظ تمامیت  ارضی در منطقه ایستادگی کرده است و نقشه شوم آنها  را باطل کرده است. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: بی‌تردید قدرت و نفوذ ظرفیت‌های سرزمینی ایران در دفاع از تمامیت ارضی با اینگونه طرح‌ها و پروژه‌های نخ نمای تجزیه‌طلبانه محقق نیست همانگونه که اراده تهران با وجود خواست و اراده غرب به رهبری آمریکا بر حفظ یکپارچگی شامات و عراق بود این هم محقق شد. 

وی ادامه داد: ناتو در همه چالش‌ها یک بازنده بزرگ بوده است و در عراق و افغانستان شکست خورد و در جنگ اوکراین نیز سخت به زمین خورد؛ ناتو حال امیدواری‌های برای پیروزی اوکراین را کنار گذاشته و به دنبال صلح با طرف دیگر جنگ است.

تجزیه ایران توسط ناتو خواب پریشانی است که هیچ وقت تعبیر نخواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: تجزیه ایران توسط ناتو خواب پریشانی است که هیچ وقت تعبیر نخواهد شد. 

وی ادامه داد: دشمن وحدت و انسجام ما را هدف قرار داده است از این‌رو ما نیز باید روی مولفه قدرت خود که قطعا با وحدت ملی محقق می‌شود، تکیه کنیم. 

عقب‌نشینی اروپا در برابر ایران بدنبال پیوستن به بریکس

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به عقب‌نشینی اروپا در مقابل ایران بدنبال پیوستن به بریکس اشاره کرد و اظهار کرد: موضوع مهم این هفته است چراکه شاهد بودیم دولت‌های اروپایی از مواضع قبلی خود عقب کشیده است که در یک نمونه رئیس جمهور فرانسه درست چند روز پس از پیوستن ایران در جمع بریکس از ضرورت بازگشت به برجام صحبت کرده و ادعا کرده است که نظام بین‌المللی به چالش کشیده است و تلاش بریکس برای گسترش و جذب افراد جدید نشان‌دهنده عزم آنها برای ایجاد نظم جهانی است. 

وی با بیان اینکه غرب و اروپا به شرایط جدید درست واقف هستند، افزود:  آنها می‌دانند که در فضای جدید در بریکس و برجام مدنظر آنها در ساختار رو به افول جهانی با فشار در تهران محقق نخواهد شد و هر گونه توافق هسته‌ای یا احیای برجام باید منطبق با شرایط فعلی باشد. 

خطیب نماز جمعه تبریزبا اشاره بر اینکه  تمجید رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم، بی‌گمان مدال درخشان بر سینه دولت  و موهبتی بزرگ برای رئیس جمهور است، گفت:  بابت آن باید به برادران و خواهرانی که در بدنه دولت خدمتگزاران هستند باید تبریک گفت. 

وی افزود: البته این تمهیدات و تحسین‌ها با تذکرات و توجهاتی هم همراه بود که چه بسا بیش از سایر بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.  

ضرورت توجه بیش از پیش دولت به معیشت مردم

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه  این تمجیدها، مسوولیت‌ها مضاعف برای دولت ایجاد می‌کند، ادامه داد:  ضرورت آشکار شدن زحمات زیرساختی در معیشت مردم و ارتقای شاخص‌های معیشت در جامعه است از این‌رو برخی مسائل به عنوان غبار این اجازه دیده شدن سایر خدمات دولت را نمی‌دهد. 

امام جمعه تبریز  با تاکید اکید بر ضرورت بهبود معیشت مردم گفت: این موضوعی است که بارها به آن تاکید داشته و  باز هم تاکید می‌کنم. 

تورم مانع دیدن شدن کارهای دولت است

وی اذعان داشت: هر کاری بکنید تا زمانی که تورم باشد آن کارها دیده نخواهد شد و همچنین آمار دولتی در وعده‌ها باید انسجام داشته باشد.  

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: این زبان، همان زبان مردم است لذا کاهش تورم بهبود وضع معیشتی مردم خیلی مهم است و دولت در کنار اقدامات زیرساختی باید به این مقوله مهم اهتمام داشته باشد. 

 پدافند هوایی ستون فقرات تامین امنیت آسمان در هر کشور محسوب می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته به روز تشکیل هفته پدافند هوایی، اشاره کرد و گفت: پدافند هوایی ستون فقرات تامین امنیت آسمان در هر کشور محسوب می‌شود و پدافند هوایی قدمتی ۶۰ ساله دارد؛ یعنی پدافند هوایی در دل نیروی هوایی به عنوان تیپ مستقل شکل گرفت و وظیفه آن قبل از پیروزی انقلاب در حفظ و حراست از محدوده پایگاه‌های شکاری بود ولی بعد از انقلاب ماموریت‌های تاکتیکی و حساس دیگری را هم برعهده گرفت. 

وی ادامه داد: آنچه‌که‌مسلم است و رهبر معظم بارها تاکید کرده‌اند این است که پدافند هوایی در اولویت کشور است و  به دلیل مشترک بودن این حوزه میان ارگان‌های نظامی، ارتش، هوا و فضای ستاد از حساسیت و امنیت بیشتری برخوردار است. 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در جریان عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو حدود بیش از ۷۰ فروند هواپیمای عزاقی توسط پدافند هوایی سرنگون شد.

کمک رسانی به سیل زدگان اهری

آل‌هاشم به سیل شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: از امدادرسانی که در مقابل سیل در شهرستان اهر و روستاهای اهر زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و خدا را شاکر هستیم که این بلا تلفات جانی نداشته است اما عزیزانی که در این حادثه و بلای طبیعی آسیب دیدند باید مسوولان ذیربط در سریع‌ترین زمان اقدامات خود را انجام دهند. 

زیارت اربعین از نشانه‌های ایمان و تشیع است

امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها، به واژه وکلمه اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین از اصطلاحات رایجی است که در متون اسلامی کاربرد فراوان دارد که در برخی علوم دینی نماد کمال نام برده شده است. 

وی ادامه داد: برای مثال در علوم دینی به شهادت ۴۰ مومن اشاره شده است که امام صادق(ع) در این خصوص فرموده‌اند که هر گاه یک مومن از دنیا برود و در تشییع جنازه او ۴۰ نفر حاضر شود و شهادت دهند که به جز خوبی از او چیزی ندیدیم و تو از ما داناتری؛ خداوند می‌فرماید من هم شهادت شما را قبول دارم و همه گناه‌هایش به خاطر شهادت این ۴۰ نفر می‌بخشم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: دعا برای ۴۰ مومن از دیگر روایت‌هاست به طوریکه امام صادق(ع) می‌فرماید که یکی از راه‌های استجاب دعا، داعا برای ۴۰ مومن است و سپس برای خود دعا کند. 

وی اضافه کرد: روایتی بر ۴۰ روز عزا برای مومن است؛ رسول اکرم(ص) در این خصوص فرموده‌اند که ای ابوذر هنگامی که یک مومن از دنیا می‌رود، زمین تا چهل روز برای آن فقدان از دست دادن آن مومن عزادار و گریان است. 

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با قدردانی از آنهایی که‌ مجلس ختم و شام غریبان را یکی می‌کند، گفت: من این موضوع را پیشنهاد داده بودم و خیلی خوشحالم که در اعلامیه‌ها می‌بینم که مجلس ختم و شام غریبان را یکی می‌گیرند و مجلس اربعین را به خوبی برگزار می‌کنند. 

وی بیان داشت: رسول اکرم(ص) در خصوص همسایگی و رعایت حقوق همسایگی می‌فرمایند که ۴۰ خانه در از ۴ طرف خانه مسلمان، برای آن مومن همسایه است و باید حق همسایگی را رعایت کرد. 

آل‌هاشم گفت: زیارت اربعین از نشانه‌های ایمان و تشیع است؛ از نشانه‌های شیعیان و مومنان نماز ۵۱ رکعت نماز در روز، زیارت اربعین اباعبدالله الحسین(ع)، انگشتر در دست راست و سجده کردن به خدا، بلند کفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز است. 

وی به شاخصه مهم برای زیارت اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین از شاخصه‌های مومن و دارای اهمیت تبلیغ و کار فرهنگی، اتحاد و عظمت جهان اسلام است. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.