استاندار همدان با اشاره به افتتاح پروژه ۶۰ واحدی سرکان به عنوان یک پروژه قدیمی، نیمه کاره و رها شده گفت: دولت سیزدهم با کار جهادی در حال تکمیل و حل مشکلات کارهای کهنه و به زمین مانده سال‌های گذشته است.

پروژه‌های به زمین مانده اولویت دولت سیزدهم است

به گزارش قدس آنلاین از تویسرکان، بعدازظهر امروز در آیین افتتاح پروژه ۶۰ واحدی سرکان علیرضا قاسمی‌فرزاد، هفته دولت امسال را هفته‌ای پربار در سطح استان دانست و اظهار کرد: این هفته یک‌هزار و ۴ پروژه با اعتباری معادل ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح یا واگذاری زمین پروژه‌های نهضت ملی مسکن خوشحالی و مسرت مردم را به دنبال دارد افزود: با عزم و اراده‌ حوزه عمرانی، پروژه ۶۰ واحدی سرکان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان تویسرکان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تنها در ۶۷ روز به نتیجه رسید.

 استاندار همدان با تاکید بر انجام سریع کار شبکه فاضلاب این پروژه، انجام نشدن قرعه‌کشی و واگذاری واحدها را به دلیل مشکل بانکی در کل کشور دانست و  گفت: با پیگیری و تلاش فرماندار و انجام مراحل قانونی از ۵۰ هکتار  اراضی در سرکان، ۳۰ هکتار برای متقاضیان نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تنها در حوزه بازسازی مسکن روستایی ۴ هزار و ۱۰ واحد در شهرستان‌های استان در دستور کار بوده است بیان کرد: عزم و اراده در دولت برای رفع مشکلات مردم قابل تقدیر است.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه دولت طبق فرامین رهبری فردا را قربانی امروز نمی‌کند بلکه با همت و تلاش حل مشکلات گذشته‌ها را در برنامه دارد ادامه داد: نمونه‌ این پروژه ۶۰ واحدی سرکان در استان بسیار داریم به طوری که انصافا برای سرانجام رسیدن آن‌ها همه مدیران کار جهادی را سرلوحه امور دارند.

وی خاطرنشان کرد: کار بزرگ و جهادی در بحث آب در استان انجام شد و سمبل آن انتقال آب از تالوار به همدان بود که از شخص رئیس جمهور، وزیر، معاونان و همه مسؤولان استانی، جهادی پای کار آمدند، اگرچه که آبرسانی در شهرها و روستاهای استان همچنان ادامه دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه مجموع اقدامات در طول دو سال قبل از هفته دولت حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه بود افزود: اما در هفته دولت ۵۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده که در نوع خود بی‌نظیر بود.

مجموعا ۳۱ هزار و ۲۰۵ واحد مسکن در استان در حال اجراست

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با تاکید بر اینکه به سرانجام رسیدن این پروژه افتخار است اظهار کرد: این پروژه بعد از ۱۶ سال به عنوان اولین پروژه بنیاد مسکن و طرح نهضت ملی مسکن افتتاح می‌شود.

مسعود رضایی با تاکید بر اینکه تکمیل این پروژه مصداق جمله «ما می‌توانیم» است افزود: پروژه ۶۰ واحدی سرکان  ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با کار روزانه‌ ۲۳۰ تا ۲۵۰ نفر طی ۶۷ روز  تکمیل و افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ۶۰ واحدی در ۱۵ بلوک در دو طبقه دارای پارکینگ اجرا شده و برای تامین خدمات اولیه هم یک واحد تجاری در این پروژه در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در ادامه این پروژه پیمانکار شبکه فاضلاب پروژه انتخاب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مجموعا ۳۱ هزار و ۲۰۵ واحد مسکن در استان در حال اجراست گفت: از مجموع این عدد ۱۳ هزار و ۵۹۷ واحد مسکن به شیوه امانی، ۳ هزار و ۳۱۹ واحد گروه ساخت و ۱۴ هزار و ۲۸۹ واحدی روستایی است البته این تعداد غیر از پروژه‌های بافت فرسوده و... است.

فرماندار شهرستان تویسرکان همچنین در این آیین اظهار کرد: این اتفاق نتیجه پشتکار و  درایت استاندار و مسؤولان استانی و شهرستانی است.

حسین افشاری با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۷۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت در شهرستان گفت: پروژه‌های اقتصادی با حضور وزیر صمت با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی افتتاح و  عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه ۶۰ واحدی مسکن با تلاش شبانه‌روزی پس از حدود ۱۶ سال که به دلایل مختلف رها شده بود، به سرانجام رسید تاکید کرد: این موضوع یک بی‌اعتمادی بین مردم ایجاد کرده بود که خوشبختانه با آغاز این پروژه امید در بین مردم احیا شد.

فرماندار شهرستان تویسرکان یادآور شد: ۳۰ هکتار اراضی اطراف پروژه ۶۰ واحدی تغییر کاربری داده شده است به منظور پاسخگویی به متقاضیان مسکن ملی تویسرکان و به کسانی که صاحب فرزند سوم می‌شوند.

وی در پایان سخنانش از در دست اقدام بودن پروژه مجموعه ورزشی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان توسط اداره ورزش و جوانان در مجاور منطقه‌ای که مسکن نهضت ملی سرکان احداث شده خبر داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.