هفدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا همدان با قهرمانی استادبزرگ مسعود مصدق‌پور از خراسان رضوی به پایان رسید.

شطرنج‌باز خراسان رضوی قهرمان جام بین المللی اوپن ابن سینا شد

به گزارش قدس خراسان، این شطرنجباز خراسان رضوی در شانزدهمین دوره شطرنج اوپن ابن سینا شهریورماه ۱۳۹۸ به میزبانی همدان نیز عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و با گذشت پنج سال وقفه در برگزاری جام، باردیگر این موفقیت را تکرار کرد.

مسابقاتی که با شرکت ۷۲۱ شطرنجباز داخلی و خارجی، طی ۹ دور و رقابت استادان بزرگ و بین المللی شطرنج به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد و مسعود مصدق پور از خراسان رضوی با اقتدار عنوان قهرمانی را تصاحب کرد.

این پیکارها در سه جدول برگزار شد، که جدول A شامل بازیکنان دارای عنوان استادی یا درجه بین المللی ۱۸۰۰ و بالاتر، جدول B شامل بازیکنان دارای درجه بین المللی کمتر از ۱۸۰۰ و جدول C شامل بازیکنان رده سنی کمتر از ۱۲ سال بود.

در جدول A که ۱۱۹ شرکت کننده داشت، استاد بزرگ مسعود مصدق پور قهرمان شد، علی راستبد از گیلان بر سکوی دوم قرار گرفت، استاد بزرگ یوسف آتابایف از ترکمنستان مقام سوم را به دست آورد و استاد بین‌المللی ساپارمیرات آتابایف دیگر شطرنجباز ترکمنستانی عنوان چهارم را کسب کرد.

همچنین در جدول گروه B که با شرکت ۱۵۰ شطرنجباز برگزار شد، علی موسیوند شطرنج‌باز تهرانی عنوان قهرمانی را به دست آورد، امیرمحمد شاه محمدی از گیلان دوم شد و مقام سوم به متین آرین از خراسان رضوی رسید.

کیان جباری حسابی شطرنج‌باز مستعد همدانی در جدول گروه C بر سکوی نخست قرار گرفت، کوشا جعفری از بابل دوم شد و توحید اکرمی از تهران جایگاه سوم را به دست آورد.

گفتنی است؛ ۲۷ نفر از این تعداد شطرنج باز استاد بزرگ کشورهای مختلف جهان بودند که در کنار حریفان ایرانی خود برای تصاحب جایزه نقدی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی معادل ۶ هزار دلار رقابت کردند.

قرار گرفتن بازی‌های شطرنج در تقویم سایت فدراسیون جهانی یکی از دستاوردهای مهم تاریخ شطرنج استان همدان است که منجر به برگزاری ۱۷ دوره با حضور چهره‌های شاخص این رشته در جهان از جمله آلکسی شیروف سوپر استاد بزرگ شطرنج جهان، استاد بین المللی سرگی گریشچنکو از کشور روسیه، استانیسلاو بوگدانوویچ استاد بزرگ شطرنج اوکراین، سرگئی تیویاکوف استاد بزرگ و سرشناس شطرنج کشور هلند و استاد بزرگ ویتالی سیووک از اوکراین و اولگ کورنیف شطرنجباز سرشناس اسپانیا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.