۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 911511

تولید صنعتی ژاپن در ماه جولای بیش از حد انتظار کاهش یافت، زیرا کاهش فعالیت اقتصادی در برخی از بازارهای خارج از کشور بر تقاضا تأثیر گذاشت، در حالی که خرده فروشی از برآوردها پیشی گرفت.

اثرات رکود تجارت جهانی به ژاپن رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت صنعت کشور ژاپن اعلام کرد که تولید کارخانه نسبت به ژوئن ۲ درصد کاهش یافته است و اقتصاددانان کاهش ۱.۴ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. این وزارتخانه گفت که ماشین‌آلات تولیدی و قطعات الکترونیکی یکی از بزرگترین مشکلات تولید کلی بوده است. نتایج ضعیف نشان می‌دهد که تقاضای خارجی که به رشد ژاپن در سه ماهه دوم کمک کرده است، ممکن است در حال کاهش باشد.

صادرات ژاپن در ماه جولای، برای اولین‌بار در بیش از دو سال گذشته کاهش یافت، زیرا کاهش شدید محموله‌های تجهیزات و قطعات تراشه‌سازی بیش از جهش تقاضا برای خودرو بود. صادرات به چین، بزرگترین شریک تجاری ژاپن، ۱۳.۴ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از ژانویه است.

انتظار می‌رود تولید در دو ماه آینده افزایش یابد و این وزارتخانه رشد ماهانه را به ترتیب ۲.۶ درصد و ۲.۴ درصد در ماه اگوست و سپتامبر تخمین زد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اقتصاد به تقاضای خارجی قوی نیاز دارد تا بتواند احیای خود را پس از همه گیری تقویت کند زیرا مصرف داخلی همچنان پایین است و تورم از رشد دستمزد پیشی گرفته است. ژاپن تاثیر رکود اقتصادی چین و خطر کاهش تورم در آنجا را همراه با تشدید سیاست‌های پولی مداوم در ایالات‌متحده و اروپا را احساس می‌کند زیرا مقامات این مناطق با افزایش قیمت‌ها مقابله می کنند.

تورو سوهیرو، اقتصاددان ارشد Daiwa Securities گفت: تجارت جهانی کالا در حال کاهش است و اقتصادها به نقطه‌ای نرسیده‌اند که تقاضا دوباره افزایش یابد و  فکر نمی‌کنم بتوانیم روی تقاضای خارجی برای افزایش تولید حساب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.