مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۲۳۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی به مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه اعزام شده اند که رشد ۴۱ درصدی از مبدا مشهد را نشان می‌دهد.

رشد ۴۱ درصدی اعزام زائرین اربعین حسینی با اتوبوس از خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جعفر شهامت اظهار کرد: تا تاریخ دهم شهریور ماه جاری برابر با پانزدهم ماه صفر، ۱۲۳۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی از خراسان رضوی به مرزهای مهران خسروی شلمچه و چذابه اعزام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۱ درصدی از مبدا مشهد مقدس و ۲۵ درصدی از استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: تاکنون ۴۲۵۸۳ نفر زائر اربعین حسینی به مقصد مرزهای غربی کشور با ناوگان اتوبوس اعزام شدند که ۲۰ درصد این زائران به مرزهای شلمچه و چذابه عمدتاً اتباع کشور افغانستان و پاکستان بوده‌اند.

وی بیان کرد: روند بازگشت زائرین عزیز از پایانه مرزی شهید سپهبد سلیمانی مهران آغاز شده و ۱۲ نفر نیروی ناظر و ۷۰ نفر راننده پایه یک راهداری در پایانه برکت استان ایلام جهت تسهیل و کمک به بازگشت زائرین عزیز مستقر شده‌اند.

شهامت تسریع در روند اعزام زائرین عزیز افغانستانی طی روزهای آتی و اعزام ناوگان حتی به صورت خالی جهت برگشت را مهمترین اولویت جهت تسهیل بازگشت زائرین عزیز ذکر کرد و از همکاری بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و یکهزار و دویست راننده ناوگان عمومی و شرکتهای مسافربری در طرح اربعین حسینی سال جاری تقدیر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بر سرویس‌دهی همزمان به بیش از ۵۷۰ هزار سفر درون و برون استانی طی بازه زمانی بین ۲۷ مرداد ماه تا ۱۰ شهریور جاری اشاره کرد و گفت: علیرغم کمبود و محدودیت ناوگان مسافری استان انجام گرفته و تأخیر و کمبود مقطعی در برخی خطوط با همکاری مالکین و رانندگان رفع شده و علیرغم افزایش قابل توجه اعزام‌ها، ازدحام قابل توجه در پایانه‌های مسافربری طی این مدت نداشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.