مسئول دفتر شهدا و اسیران در جنبش حماس در سخنانی در واکنش به اقدامات جنایتکارانه کابینه رژیم صهیونیستی و وزیر تندرو آن علیه اسرای فلسطینی و در مقابل اعلام اعتصاب اسرا در اعتراض به این اقدامات، تاکید کرد که نبرد اسرا صرفا در داخل زندان‌ها نخواهد ماند و به مناطق مختلف فلسطین نیز کشیده خواهد شد.

حماس: نبرد اسرا در داخل زندان‌ها باقی نخواهد ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، زاهر جبارین، مسؤول دفتر شهدا و اسیران در جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» در این باره اظهار کرد: نبرد اسیران در داخل دیوارهای زندان‌ها باقی نمی‌ماند و به کرانه باختری، قدس و مناطق اشغالی نیز کشیده خواهد شد و پیامدهای منطقه‌ای به همراه دارد.

وی گفت: ملت ما با تمام نیروهای خود برای حفاظت از اسیران خود به پا می‌خیزند و ایتامار بن گویر، (وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) خوب می‌داند که اسرا اولویت ملی فلسطینی‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: حماس در حمایت از جنبش اسرا تنها نیست، بلکه همه اقشار ملت فلسطین امروز متحدانه پشت اسرا برای دفاع از آنها ایستاده‌اند.

جبارین تاکید کرد که جنبش حماس در بالاترین سطوح رهبری خود آنچه در زندان‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرا انجام می‌شود را دنبال می‌کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که کمیته فوق‌العاده جنبش اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قصد دارد در اعتراض به تصمیمات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم، از پنج‌شنبه این هفته اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کند.

این کمیته در بیانیه خود تاکید کرد: بن گویر با ادامه سیاست خصومت علیه هر آنچه هویت فلسطینی دارد و در راستای تلاش‌هایش برای ضربه زدن به هر آنچه مقدس است، تصمیم جدیدی اتخاذ کرده تا با کاستن از ملاقات‌های خانوادگی به هر دو ماه یک بار، به گمان اینکه ما در برابر این اقدامات تسلیم یا خسته می‌شویم، به مقدس‌ترین مقدسات ما اسرا اهانت کند.

ایتامار بن گویر، وزیر تندرو کابینه نتانیاهو که پیشتر نیز بارها در راستای افزایش فشارها بر اسرای فلسطینی دستورات خودسرانه‌ای را صادر کرده بود، این بار با اعمال محدودیت‌هایی، ملاقات با اسرای فلسطینی را نیز کاهش داده است.

بن گویر دستور داده است که ملاقات با اسرای فلسطینی اهل کرانه باختری که دارای پرونده امنیتی هستند، از یک بار در هر ماه به یک بار در هر دو ماه کاهش پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.