همدان-مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همزمان با سالروز اربعین حسینی همایش جاماندگان اربعین در شهرستان همدان و دیگر شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.

همایش جاماندگان اربعین در سراسر استان همدان برگزار می‌شود

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر حجت الاسلام مهدی ارتقایی با اشاره به برنامه‌های مراسم اربعین در سطح استان همدان، اظهار کرد: این برنامه‌ها از حدود ده روز به اربعین مانده با برپایی موکب‌های حسینی در سطح استان همدان شروع شده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ موکب اربعین در سراسر استان برپا شده و در حال خدمات رسانی به زائرین حسینی هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی همدان اعزام روحانی و مبلغین به موکب‌ها بوده است، گفت: رونق روضه‌های خانگی، برپایی مراسم‌های عزاداری و سخنرانی در مساجد، هیأت‌های مذهبی پویش‌های مختلف و… از برنامه‌های این ایام است.

حجت‌الاسلام ارتقایی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی نیز به خوبی در موکب‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از زائران در موکب‌های همدان به خوبی در حال انجام بوده و از همه توان و امکانات برای ارائه خدمات به زائران در این موکب استفاده شده است، بیان کرد: همایش جاماندگان حسینی در نقاط مختلف استان همدان همزمان با روز اربعین با مسیرهای کوتاه در شهرها و روستاهای استان همدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: طبق فراخوانی که در همدان زده می‌شود اجتماع در میدان امام خمینی و با برنامه‌های عزاداری با حضور مداحان و سخنرانی کوتاه نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان و پس از آن به سمت میدان امام زاده عبدالله انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام ارتقایی با بیان اینکه در طول مسیر موکب‌هایی با همکاری اصناف برای پذیرایی از زائران و همچنین ایستگاه‌های فرهنگی و سایر برنامه‌ها تدارک دیده شده است، گفت: در سایر شهرستان‌های دیگر استان نیز مسیرهای جاماندگان اربعین اعلام و مشخص شده است.

وی افزود: همچنین در دهه آخر صفر نیز برنامه‌های مختلفی از سوی تبلیغات اسلامی استان تدارک دیده شده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برنامه آخر صفر گفت: اعزام مبلغ از قم و استفاده از مبلغان بومی، حضور سخنرانان و روحانیون در مساجد، برگزاری محافل و برنامه‌های قرآنی، نشست‌های معرفتی در مساجد، روضه‌های خانگی و عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و همچنین سالروز شهادت امام رضا (ع) از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در دهه آخر صفر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.