مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از محرم امسال ماه در سامانه سماح آغاز شده است و تا سیزدهم شهریور ماه ۲۵۳ هزار نفر برای زیارت اربعین حسینی در این استان پیش ثبت نام کرده‌اند.

۲۵۳ هزار متقاضی سفر اربعین حسینی در خراسان رضوی ثبت‌نام کردند

به گزارش قدس خراسان، جواد شاد اظهار کرد: از این تعداد متقاضی زیارت اربعین حسینی، حدود ۲۰۵ هزار نفر از شهر مشهد و بقیه از سایر شهرستان‌های استان هستند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش ثبت‌نام شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی، از محرم امسال شروع شده است و امروز پایان خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به این که نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد ضرورت دارد متقاضیان در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت کنند.

شاد افزود: توصیه می شود متقاضیان با توجه به گرمای شدید در عراق امکانات و وسایل موردنیاز خود را مدنظر قرار دهند و اگر بیماری خاصی دارند پروتکل‌های آن را رعایت کنند و داروهای خود را همراه داشته باشند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی ادامه داد: زنان باردار، سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مزمن(ریوی، قلبی، عصبی، کلیوی، کبدی)، افراد دارای فشار خون بالای کنترل نشده، افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از ۴۰، افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی و افرادی که در حال طی دوران شیمی درمانی هستند حتی الامکان از ثبت نام و تشرف به زیارت اربعین خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.