رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی این استان که کارت بازرگانی آنان به دلیل عدم رفع تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ تعلیق شده است تا پایان شهریور ماه فرصت دارند با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف تعهدات ارزی خود را رفع کنند.

فعالان اقتصادی خراسان رضوی تا پایان شهریور فرصت رفع تعهدات ارزی را دارند

به گزارش قدس خراسان، محمد علی امیرفخریان و در پاسخ به اعتراض تعدادی از فعالان اقتصادی خراسان رضوی که کارت بازرگانی آن‌ها از سوی سازمان توسعه تجارت تعلیق شده است، اظهار کرد: این افراد کسانی هستند که در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۶۰ درصد از تعهدات ارزی خود را ایفا کرده بودند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت طبق آیین‌نامه اجرایی قانون صادرات و واردات نسبت به تعلیق کارت‌های بازرگانی افراد مزبور اقدام کرده است که آماری از تعداد آنان در خراسان رضوی در دست نیست.

وی گفت: این افراد از زمانی که صادرات کالا را انجام داده بودند تا چهار ماه فرصت داشتند که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود اقدام کنند و پس از پایان این مهلت نیز به آنان اخطار داده شده بود.

امیرفخریان افزود: علت تعلیق شدن کارت بازرگانی آن‌ها به این خاطر است که بتوانند به شیوه‌های دیگر مثلا واگذاری ارز به واردکنندگان یا پرداخت ارز به صرافی‌های بانک‌های معتبر تعهدات ارزی خود را ایفا کنند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تعداد دارندگان کارت بازرگانی در خراسان رضوی را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.